۱۳۹۷ خرداد ۲۱, دوشنبه

ایران-آخرین اخبار دارویش زندانی




یورش گارد زندان تهران بزرگ به چهار تن از دراویش گنابادی 

صبح روز شنبه ۱۳ اردیبهشت۹۹، گارد زندان تهران بزرگ به محمد شریفی‌مقدم، کیانوش عباس‌زاده، عباس دهقان و مصطفی عبدی از درویش زندانی یورش برده و آنها را با ضرب و شتم به تیپ۵ منتقل کرد.
گارد زندان بدون توجه به شیوع کرونا و تفکیک جرائم، این زندانیان را به سالنی که زندانیان عادی در آن زندانی هستند و احتمال وجود ویروس کرونا هم میرود منتقل کرده است.
گارد زندان قصد داشته هر کدام از این زندانیان را به یکی از سالنهای زندانیان با جرائم عادی منتقل کند اما با مقاومت آنها مجبور به انتقال هر چهار نفر به تیپ۵ شده است.


اعتصاب غذای ۲ درویش گنابادی و سهیل عربی در اعتراض به بی‌اطلاعی از ۸ درویش دیگر

اعتصاب غذای ۲ درویش گنابادی و سهیل عربی در اعتراض به بی‌اطلاعی از ۸ درویش دیگر
خبرهای دریافتی حاکی از اعتصاب غذای ۲ درویش گنابادی ، محمدرضا درویشی و صالح‌الدین مرادی به همراهی سهیل عربی در زندان فشافویه است. آنها با اعلام اعتصاب غذای خشک خواستار پاسخ صریح مسئولان زندان فشافویه در مورد وضعیت هشت درویش گم‌شده در آن زندان شده‌اند. 
در خبر مربوط به اعتصاب غذای ۲ درویش گنابادی آمده است که این دو درویش گنابادی خطاب به فرزادی رئیس زندان فشافویه گفته‌اند مادامی که با هشت درویش گم‌شده ملاقات حضوری نکنند به اعتصاب غذای خشک خود ادامه خواهند داد. همچنین سهیل عربی زندانی آنارشیست نیز در حمایت از این دو درویش اعلام اعتصاب غذای خشک کرده است.




حمله گارد زندان تهران بزرگ به دراویش متحصن با گاز اشک آور
نیروهای سرکوبگر گارد در زندان تهران بزرگ در اولین ساعتهای صبح روز چهارشنبه به دراویش متحصن در تیپ۳ این زندان یورش بردند و آنان را وحشیانه مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند. نیروهای گارد برای درهم شکستن اعتصاب دراویش؛ از گاز اشک‌آور استفاده کردند.
برخی متحصنان را با جوش دادن درب محوطه افسر نگهبانی از دیگران جدا و محصور کردند.
 دراویش متحصن از خرداد ماه تا کنون در زیر هشت؛ دست به تحصن زدند. آنها علیه شکنجه و رفتار ضدانسانی با زنان دراویش دست به این تحصن زدند. نیروهای گارد با این حمله و جدا کردن زندانیان از یکدیگر در پی درهم شکستن تحصن آنان بودند. 
حمله وحشیانه به متحصنان به‌دنبال بازدید محبی رئیس جنایتکار سازمان زندانها از این زندان صورت گرفت. 

اکثر این دراویش در جریان اعتراضات بهمن ماه ۹۶ در خیابان گلستان هفتم بازداشت شدند.
ادامه گزارشی از وضعیت دراویش زن در زندان قرچک



زندانی زن از دراویش گنابادی سپیده مرادی در جلسه دادگاه حاضر نشد
زندانی زن از دراویش گنابادی سپیده مرادی روز ۲۳ تیر ۹۷ از رفتن به دادگاه و حاضر شدن در جلسه دادگاه خودداری کرد. 
زندانی زن از دراویش گنابادی سپیده مرادی سروستانی محبوس در زندان قرچک ورامین، در اعتراض به محرومیت درویشان زندانی از حق وکیل و عدم رعایت تشریفات قانونی در روند دادرسی از حضور در دادگاه خودداری کرد


محمد ثلاث لبخند بر لب تا گاه مرگ و چوبه دار رفت  و در بروجرد و بدون حضور خانواده به خاک سپرده شد
آخرین پیام او در این قطعه شعر خلاصه شد:

سیصد گل سرخ، یک گل نصرانی؛ ما را ز سر بریده می‌ترسانی؟ گر ما ز سر بریده می‌ترسیدیم، در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم


صبح روز دوشنبه۲۸خرداد۹۷ محمد ثلات از دراویش گنابادی بی گناه به دار جنایت آویخته شد و همین امروز در بروجرد به خاک سپرده شد 
 
به‌رغم اعتراض و مخالفت خانواده محمد ثلاث و درخواست رسمی برای اعزام به پزشکی قانونی، نیروهای امنیتی؛ بدون اجازه خانواده وی، جسدمحمد ثلاث را در بروجرد دفن کردند. 
خانواده محمد ثلاث گفته بودند، مایلند وی در تهران به خاک سپرده شود و قبل از آن باید پزشکی قانونی جراحات و آثار شکنجه‌ وارده بر بدن محمد ثلاث را بررسی کند و علت و زمان آن را اعلام نماید. 
حکم اعدام محمد ثلاث به دلایل امنیتی و برخلاف روال رایج که احکام اعدام در حیاط بهداری زندان اجرا می‌شود، در سوله زندان گوهردشت انجام شد

 وکیل این دوریش زینب طاهری در توییتر خود اعلام کرد بزودی همه اسناد و شواهد بیگناهی او را منتشر میکند



زنان دراویش گنابادی در زندان قرچک مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار گرفتند
نان دراویش گنابادی که در زندان قرچک ورامین محبوس هستند روز چهارشنبه ۲۳خرداد 97 با باتوم و شوکر مورد ضرب و شتم گارد ویژه زندان قرار گرفتند. حال برخی از این زنان وخیم گزارش شده و آنها را به صورت انفرادی به بندهای مختلف زندان منتقل کرده اند. 
این واقعه در پی آن رخ داد که تعدادی از زندانیان جرائم عمومی به تحریک مقامات زندان زمینه های تنش و درگیری را فراهم کرده بودند. 
خانواده های زنان دراویش گنابادی در مقابل زندان قرچک (شهر ری) تجمع کرده اند ولی اجازه تماس یا ملاقات با زندانیان به آنها داده نشده است.
ادامه

اعتصاب غذای هشت تن از دراویش گنابادی در زندان تهران بزرگ هم‌چنان ادامه دارد.

ظفرعلی مقیمی، محسن عزیزی، محمدباقر مقیمی، علی جمشیدی، حسین فهیمی، مصطفی شیرازیان و محمدعلی کریمی هشت درویشی هستند که در اعتراض به نقض گسترده حقوق دراویش زندانی اعتصاب غذا کردند.
بنا‌به گزارش منتشر شده ایوب اسدی درویش زندانی در پی تشدید بیماری‌ام اس تنها برای چند ساعت به بیمارستان منتقل شده و مجدداً به زندان برگشته است. فشارهای عصبی ناشی از شرایط نامناسب زندان، عدم دسترسی به دارو و امکانات پزشکی، عامل تشدید بیماری ایوب اسدی شده است. 
گزارش دیگری حاکی است مأموران امنیتی با حضور در بیمارستان اعلام کردند اگر نازیلا نوری، درویش زن زندانی با پابند و دست‌بند به تخت بیمارستان بسته نشود، او را به زندان بازخواهند گرداند. 

او به توصیه‌ پزشکان معالج در نوبت عمل جراحی قرار دارد اما از حضور اعضای خانواده‌اش در بیمارستان نیز جلوگیری می‌شود.


۸تن از دراویش در اعتراض به اعمال شکنجه در زندان اعتصاب غذا کرده‌اند
سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی اعلام کرد ۸تن از دراویش در اعتراض به شدیدترین شکنجه‌های قرون‌وسطایی در زندان برای اخذ اعترافات اجباری علیه خود اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند.
عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌یی نسبت به وضعیت وخیم دراویشی که در اعتراض به شدیدترین شکنجه‌های قرون‌وسطایی از روز ۷فروردین ۱۳۹۷ اعتصاب غذا کرده‌اند، هشدار به اقدام عاجل داد و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط دراویش زندانی شده است.


جان زندانی عقیدتی زن در زندان قرچک در خطر است
زندانی عقیدتی شهناز کیان اصل (کیانی) به دلیل وخامت حالش، با اصرار زندانیان به بهداری زندان قرچک منتقل شد اما بدون رسیدگی به بند بازگردانده شد. وی در بهداری از سوی پزشک و پرستار مورد اهانت و فحاشی قرار گرفته بود. 
روز ۲۹اردیبهشت ۹۷، خانم شهناز کیان اصل از دراویش گنابادی با اصرار زندانیان به دلیل وخامت حالش به بهداری زندان قرچک منتقل شد، اما مانند دفعات قبل بدون رسیدگی دقیق پزشک او را به بند برگرداندند.
زندانی عقیدتی شکوفه یداللهی از دراویش گنابادی در اثر ضربه به سر درحین بازداشت و حبس و عدم رسیدگیهای پزشکی در وضعیت بسیار وخیم جسمی به سر می برد و با خطر مرگ روبرو است. 
خانم یداللهی در روز یکم اسفند ماه ۹۶ در جریان سرکوب اعتراض دراویش گنابادی در تهران از طرف نیروهای انتظامی و لباس شخصی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بازداشت شد. 
بر اثر برخورد باتوم وی از ناحیه چپ سر به شدت مجروح شده، و پیشانی وی شکافته می شود. خانم یداللهی در حالی که خون از دهان و بینی وی جاری بوده و از شکستگی دنده نیز رنج می برد به بازداشتگاه شاپور و از آنجا به همراه ۹ زن دیگر به زندان مخوف قرچک منتقل می شود. علت عدم آزادی خانم یداللهی و حبس وی این است که وی مادر زندانی سیاسی کسری نوری است. 
در قرچک، خانم یداللهی بدون هیچگونه مداوا و رسیدگی درمانی و بدون امکانات گرمایشی به انفرادی منتقل شد.
روز بعد در اثر اعتراضات خانم یداللهی، پزشک بهداری او را معاینه کرده و تشخیص می دهد که باید به بیمارستان اعزام شود. اما مامورین اعزام، او را مجبور به زدن دستبند و پابند می کنند و وی به علت برخورد بد مأمورین و استفاده از پابند، از رفتن به بیمارستان با این وضعیت خودداری می کند.
زندانی عقیدتی شکوفه یداللهی از دراویش گنابادی

عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری 11تن از زنان دارویش گنابادی شد
عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی که روز پنجشنبه نهم فروردین 97 منتشر  کرد از وضعیت دست‌کم ۱۱درویش زن که در زندان قرچک ورامین نگهداری می‌شوند ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری آنها شد

نگرانی از سرنوشت نامعلوم کیانوش عباس زاده یکی از دراویش زندانی
بنا‌به گزارشهای دریافتی بیست و یک روز است که از زندانی کیانوش عباس زاده 21ساله یکی از دراویش زندانی،خبری نیست

نازیلا نوری، مادر کیانوش نیز  که در زندان قرچک ورامین زندانی است  در پیگیری از فرزندش! به نتیجه‌یی نمی‌رسد.  
وقتی ‏ بستگان  این زندانی  به زندان مراجعه کردند به آنها گفته شده، او را سه هفته پیش از زندان خارج کرده اند و در حال حاضر اسمش در لیست زندانیان نیست. آخرین تماس کیانوش با خانواده‌اش 

12اسفند 96 بوده است.
قابل ذکر است که این مادر و فرزند از زمان بازداشت تحت شکنجه های وحشیانه برای گرفتن اعتراف اجباری و ساختگی قرار دارند

وضعیت نگهداری دراویش زن زندانی در قرنطینه زندان قرچک بسیار بحرانی و اسفناک گزارش شده است.
دکتر نازیلا نوری، شکوفه یداللهی، سپیده مرادی، سیما انتصاری، شیما انتصاری، شهناز کیانی، مریم فریسانی، الهام احمدی، آویشا جلال‌الدین، معصومه باراکوهی و صدیقه صفابخت
۱۱ درویش زن زندانی هستند که از یکم اسفندماه در قرنطینه‌ی زندان قرچک با کمترین امکانات اولیه‌ی بهداشتی نگهداری می‌شوند.
 دراویش در خیابان گلستان هفتم
نیروهای سرکوبگر از دوشنبه شب۳۰بهمن تا بامدادسه‌شنبه اول اسفند در چندین یورش وحشیانه به دراویش معترض که در گلستان هفتم و خیابانهای اطراف آن گرد آمده بودند شمار زیادی از آنان را مصدوم و مجروح کردند. شمار زیادی از مردم دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل شدند.

سخنگوی نیروی سرکوبگر انتظامی از دستگیری ۳۰۰تن از معترضان خبر داد. شمار واقعی دستگیر شدگان از این هم بیشتر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر