۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۷, شنبه

ایران- آخرین اخبار زندانیان سیاسی و فغالین حقوق بشر بازداشتی همزمان با گسترش ویروس کرونا


جان زندانیان در ایران با کرونا در خطر است
در حالی که موج دوم شیوع کرونا در ایران شروع شده است جان زندانیان به طور مضاعف در معرض خطر ابتلاء به کرونا است.

نگاهی به آخرین وضعیت زندانیان سیاسی؛

بحران کرونا در زندان اوین؛ زندانیان سیاسی دست به تحصن اعتراضی زدند.در پی شیوع همه‌گیری علائم کرونا در بین زندانیان بند٨ زندان اوین، ۲۷تن از زندانیان سیاسی در این بند با تحصن و بست نشینی در حیاط این زندان خواستار رسیدگی فوری به شرایط پیش آمده در این اندرزگاه شدند.
۲۷زندانی معترضی هستند که با تحصن امروز خواستار رسیدگی فوری به شرایط پیش آمده در این اندرزگاه شدند. خانواده برخی از این زندانیان در تماس گفتند که زندانیان معترض به مسئولان زندان گفته اند تاکنون هیچ‌گونه رسیدگی به وضعیت زندانیان اندرزگاه۸ اوین صورت نگرفته و در اعتراض به همین امر در آمارگیری زندان شرکت نخواهند کرد. این زندانیان به مسئولان زندان گفته‌اند خواهان ملاقات با امین وزیری، دادیار ویژه زندانیان سیاسی هستند و اگر به این خواسته شان توجهی نشود کماکان به تحصن خود ادامه خواهند داد.
روز یکشنبه ۱۹مردادماه ۱۳۹۹، در پی وصول نتیجه آزمایش راندوم (تصادفی) از ۱۷زندانی در اندرزگاه۸ زندان اوین مشخص شد ۱۲تن از زندانیان به ویروس کرونا آلوده شده اند، در بین این ۱۲زندانی، اسامی برخی زندانیان سیاسی نیز مشاهده می‌شود:

اسماعیل عبدی، امیرسالار داوودی، مجید آذرپی، جعفر عظیم‌زاده، محسن قنبری و محمدعلی مصیب‌زاده زندانیان سیاسی هستند که هم‌اکنون در بیمارستان ۴۸تخت‌خوابی داخل زندان اوین بستری شده‌اند. با تایید این موضوع این ۱۲زندانی به بهداری زندان منتقل شدند.
ادامه

وضعیت وخیم زندانی سیاسی مجید اسدی در اعتصاب غذا ،تحت بازجویی، بابت گشودن پرونده جدید در دوران حبس

صبح روز چهارشنبه ۱ مردادماه ۹۹ سه زندانی سیاسی به نام های «مجید اسدی»، «محمد بنازاده امیرخیزی» و «پیام شکیبا» برای بازجویی از پرونده جدیدی که در ایام دوران محکومیتشان برای آن‌ها باز شده بود، به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.
مجید اسدی، زندانی سیاسی علیرغم شرای نامناسب جسمی از اول مردادماه در اعتراض دست به  اعتصاب غذا زده است
او نیاز به درمان و اقدام فوری پزشکی و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان دارد

ادامه
 ضرب و شتم زندانیان سیاسی به دستور مسئولان زندان با اجیر کردن زندانیان دیگر
طی روزهای گذشته ضرب و شتم زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندانهای مختلف ایران توسط زندانیان عادی اجیر شده توسط مسئولان زندانها، صورت گرفته است.
روز سه شنبه ۱۴ مرداد ۹۹ در زندان اوین چند زندانی جرایم مالی به تحریک معاون زندان و بدون هیچ توجیه و دلیلی به بهنام محجوبی و بهنام موسیوند حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و آنها را تهدید به مرگ کردند.
ر مورد دیگر در روز شنبه ۱۱ مرداد ۹۹ یکی از زندانیان در داخل بند ۸ زندان اوین به جعفر عظیم زاده حمله کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار داد. این زندانی که به جرم فروش مواد مخدر زندانی است در یکی دیگر از سالنهای بند ۸ محبوس است و به گفته جعفر عظیم زاده تا قبل از این اتفاق هیچگونه برخوردی با این فرد نداشته است. حوالی غروب همان روز زندانی دیگری از بندی دیگر در محیط هواخوری به جعفر عظیم زاده حمله کرد. این اتفاقات در حال رخ داد که مسئولین کوچکترین اقدامی در راستای حفظ جان و سلامتی جعفر عظیم زاده انجام ندادند؛ در حالیکه اگر دعوا و با جدالی بین زندانیان اتفاق بیفتد مسئولین سریعا مانع شده و برخوردهای شدیدی با زندانیان و یا شخص ضارب می کنند.

ادامه

  حمله به دو زندانی سیاسی توسط اجیر‌شدگان در زندان ارومیه ساعت ۸صبح روز دوشنبه ۱۳مرداد ۱۳۹۹ شش نفر از اجیرشدگان رئیس زندان مرکزی ارومیه، به نامهای وحید افشارنیا (وکیل بند)، علی تیموری، فرهاد طلسچی، رضا تقی پور، امیر شیرخدا و وحید محمدی در بند یک و دو سلامت این زندان به دو زندانی سیاسی به نامهای سالار صدیقی همدانی و ابراهیم خلیل صدیقی همدانی حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند که باعث جراحت این دو زندانی شد.
گفتنی است که آقای ابراهیم خلیل ۶۰ساله بیمار بوده و در وضعیت جسمی نامناسبی قرار دارد.
این حمله و هجوم تحت فرمان و نظارت امیر بیگی مدیر داخلی و دستور رئیس زندان انجام شده است.
خبرها حاکی است که پس از جراحت این دو زندانی سیاسی، به جای تنبیه مهاجمین، دو زندانی سیاسی مجروح را بدون هیچ رسیدگی و درمانی، برای شکنجه به قرنطینه زندان منتقل کرده‌اند.حمله به دو زندانی سیاسی توسط اجیر‌شدگان در زندان ارومیه 

قابل ذکر استکه  روز شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به خاطر اعتراض به وعده و وعیدها و دروغ پردازی های رئیس زندان مهرعلی فرهنگ دست به اعتصاب غذا زدندهمچنین. پیشتر در تاریخ ۱۸ فروردین ۹۹ با دلایل مشابه اعتصاب غذا کردند و مدتی بعد با وعده مساعد مسئولان زندان به اعتصاب خود پایان دادند.
لازم به ذکر است که ابتلای ابراهیم صدیق همدانی به بیماری دیابت وی را بیش از سایرین در معرض خطر بیماری کرونا قرار میدهد.
ابراهیم و سالار صدیق همدانی بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲ «دادگاه» انقلاب ارومیه هرکدام از بابت اتهاماتی از جمله “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از سازمانهای مخالف نظام” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند

زندانی سیاسی ایرج حاتمی که دارای علائم ویروس کرونا بود روز سه شنبه ۲۷ خرداد ۹۹ به بیمارستان بیرون از زندان اعزام شد.
زندانیان سیاسی دیگر که دارای بیماریهای جدی هستند در همان بخش زندانی می باشند و در معرض خطر ابتلاء به ویروس کرونا می باشند و ویروس کرونا در زندان ها به این ترتیب می تواند شیوع پیدا کند.
این زندانیان شامل آرش صادقی که مبتلاء به یک نوع سرطان استخوان به نام کندروسارکوما می باشد، افشین بایمانی و ابوالقاسم فولادوند که دارای بیماری قلبی هستند. این زندانیان سیاسی از دسترسی به معالجات پزشکی نیز محروم هستند.
زندانیان سیاسی زندان رجائی‌شهر در خطر ابتلا به ویروس کرونا
زندانیان ‌سیاسی سالن ۴ بند ۱۰ زندان رجائی‌شهر در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفتند.
زندانی امنیتی ایرج حاتمی، روز سه‌شنبه ۲۷خرداد ماه ۹۹ بدلیل ابتلای به ویروس کرونا به بیمارستانی خارج از زندان رجایی‌شهر (گوهردشت) اعزام شد.
وی سه هفته پیش، با پایان دوران مرخصی به زندان رجائی‌شهر بازگشت و دو هفته در قرنطینه زندان بسر برد. با پایان قرنطینه وی بمدت یک هفته در بین زندانیان سیاسی سالن چهار بند ده بسر برد که مشخص شد وی به ویروس کرونا مبتلا است.

به این ترتیب کلیه زندانیان ‌سیاسی مستقر در این بند در خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار گرفته‌اند. اما از کمترین امکانات بهداشتی و کنترل بیماری و ابتلا به این ویروس محروم هستند

دانشجویان نخبه ایرانی علی یونسی به کرونا مبتلا شد 


خانم مریم رجوی در رابطه با ابتلای علی یونسی به کرونا در زندان اوین به‌رغم تمام هشدارهای پیشین و موضع‌گیریهای ارگانها و مجامع مختلف بین‌المللی، عملکرد رژیم در این خصوص را مصداق بارز جنایت علیه بشریت اعلام کرد و خواهان آزادی بلادرنگ علی یونسی از زندان شد.
خانم رجوی از دبیرکل ملل متحد و کمیسیون عالی حقوق‌بشر خواهان مداخله سریع برای نجات جان علی یونسی و امیر حسین مرادی شد. 
خانم رجوی: به‌نظر می‌رسد عمدی در کار است و رژیم پلید آخوندها که از بابت امیرحسین مرادی و علی یونسی تحت فشار بین‌المللی است می‌خواهد با کرونا آنها را از میان بردارد. رژیم از کرونا به‌عنوان جایگزین اعدام برای زندانیان استفاده می‌کند والا با آنهمه هشدارها قرنطینه و پیشگیری و مداوا می‌کرد.
بازداشت آرمین شفیع زاده جهت تحمل حبس و انتقال وی به زندان دستگرد اصفهان

وز شنبه ۱۷ خردادماه ۹۹، ماموران سرکوبگر امنیتی به طرز وحشیانه ای به منزل آرمین شفیع زاده یورش برده و علیرغم بیماری و لزوم رسیدگیهای پزشکی لازم، وی را جهت تحمل حبس، بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل کردند.

جابر آلبوشوکه زندانی عرب اهوازی در شرایط بحرانی و محروم از امکانات پزشکی
زندانی سیاسی جابر آلبوشوکه محبوس در زندان شیبان اهواز در وضعیت بد جسمی قرار دارد و از امکانات پزشکی محروم می باشد.

جابر آلبوشوکه به دنبال جراحات ناشی از ضرب و شتم نیروهای امنیتی پس از اعتراضات در زندان شیبان اهواز نسبت به عدم رسیدگی مقامات حکومتی به شیوع ویروس کرونا در ۱۲ فروردین ۹۹ در زندان شیبان اهواز، نیاز به رسیدگی های پزشکی دارد ولی این زندانی محروم از رسیدگی های پزشکی می باشد؛ و به گفته یکی از نزدیکانش، وی دیگر قادر به صحبت نیست. گزارش شده است که او بیش از یک‌ماه در اعتصاب غذا بود


نادر افشاری بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد
یکشنبه ۱۸ خردادماه فعال مدنی، نادر افشاری پس از حضور در شعبه ۲۸ «دادگاه» انقلاب تهران برای بررسی روند پرونده خود بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت به زندان اوین منتقل شد.


توقیف ملک و تهدید خانواده زندانی سیاسی افشین بایمانی
روز شنبه ۱۰ خردادماه ماموران با در دست داشتن حکم مصادره به این محل مراجعه کردند اما با مقاومت خانواده بایمانی و ساکنان محل روبه رو شدند. همچنین هفته گذشته ماموران اداره اطلاعات اصفهان در تماس با دخترافشین بایمانی اقدام به تهدید وی کرده اند.
این زمین تنها دارایی بازمانده برای این خانواده است. زمین ستون زده شده و دیوارکشی شده بود و خانواده بایمانی در تلاش بودند که بعد از آزادی افشین بایمانی در همانجا خانه بسازند. اما دادگاه انقلاب اخیرا حکم به مصادره آن داده است.

دختر افشین بایمانی که در زمان بازداشت وی ۹ ماه داشت، اکنون حدودا بیست ساله و دانشجو است. حساب بانکی او بدون هیچ توضیحی توسط شعبه ۲۲ دادگاه عمومی و انقلاب تهران توقیف شده
رنجنامه مادرزندانی سیاسی افشین بایمانی : بیست سال است که بغضم را فرو خورده‌ام
مادر افشین بایمانی زندانی سیاسی در زندان گوهردشت در نامه‌ای سرگشاده در باره ظلم‌هایی که در بیست سال گذشته بر او و خانواده‌اش رفته، 

سعید اقبالی جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان اوین انتقال داده شد
یکشنبه ۱۱ خردادماه، فعال مدنی، سعید اقبالی پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین انتقال داده شد
این فعال مدنی به همراه ۶ هم پرونده‌ای دیگر خود شهریورماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ «دادگاه» انقلاب تهران به ریاست «قاضی» محمد مقیسه از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
محمدعلی راجی بازداشت و جهت اجرای حکم حبس به زندان اوین منتقل شد

روز شنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۹، محمدعلی راجی، فرزند محمد راجی، درویش گنابادی که در جریان حوادث گلستان هفتم پاسداران جان باخت، جهت تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری، از بابت اتهام تشویش اذهان عمومی، بازداشت و به بند قرنطینه زندان اوین منتقل شد.

بازگرداندن زندانی سیاسی محکوم به اعدام، امیرحسین مرادی از بیمارستان به زندان تهران بزرگ

زندانی سیاسی محکوم به اعدام، امیرحسین مرادی روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۹ از بیمارستان به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد.
وی در تاریخ ۲۷ اسفند ۹۸ در پی وخامت حالش در زندان به بیمارستان منتقل شده بود، امیرحسین مرادی به بیماری “پسوریازیس” مبتلاء می باشد که به دلیل فشار عصبی وارده به او در تکلم و راه رفتن دچار مشکل می باشد.
امیرحسین مرادی یکی از سه جوان معترض آبان ۹۸ می باشد که به اعدام محکوم شده است.
اتهامات وارده به آنها “مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران” می باشد.

امیرحسین ۲۵ ساله، ساکن تهران و فروشنده موبایل و لوازم الکترونیکی بود.
وی در زندان تهران بزرگ (فشافویه) محبوس است.

در همین رابطه سازمان عفو بین الملل نیز طی بیاینه‌ای اعلام کرد امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی در ارتباط با ایجاد آتش‌سوزی در جریان اعتراضات آبان پس از یک محاکمه کاملا ناعادلانه به اعدام محکوم شدند. آنها در مرحله تحقیق از داشتن وکیل محروم بودند و می‌گویند که شکنجه شده‌اند.
افزایش فشار بر زندانی سیاسی غلامحسین کلبی بعد از ۲۰ سال حبس
عوامل زندان شیبان در اهواز، پس از بیست سال حبس، فشار را بر زندانی سیاسی غلامحسین کلبی افزایش داده و او را از کمترین امکانات و رسیدگی‌های پزشکی محروم کرده اند.
این زندانی سیاسی ۶۱ ساله به دلیل عفونت گوش و عدم رسیدگی پزشکی دچار ناشنوایی شده و همچنین به یک نوع بیماری پا مبتلا گردیده که انگشتانش بصورت عمیقی زخم می شوند. دندانهای غلامحسین کلبی نیز بدلیل شکنجه و محرومیت غذایی سالیان زندان، از بین رفته اما از رسیدگی پزشکی و مراجعه به دندانپزشک محروم است..
غلامحسین کلبی هم اکنون اجازه رفت و آمد به اماکن عمومی زندان را ندارد.

کامران درویشی با لبهای دوخته و در اعتصاب غذا به سلول انفرادی انتقال داده شد
کامران درویشی که از روز ۳ خرداد در اعتراض به نگهداری خود در بند جرائم مواد مخدر و با درخواست انتقال به بند زندانیان سیاسی با دوختن لبهای خود در اعتصاب غذا بسر می‌برد، به سلول انفرادی منتقل شد.
او که با اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» در زندان مرکزی ارومیه بسر می‌برد، در فروردین ماه امسال بعد از گذشت ۴ سال به مرخصی اعزام شده بود اما بعد از برگشت به زندان، به دستور مسئولین زندان به بند جرایم مواد مخدر منتقل شد.
وی در اعتراض به این اقدام و با درخواست انتقال به بند زندانیان سیاسی با دوختن لبهای خود دست به اعتصاب غذا زد.
با این وجود در روز ۶ خرداد بعد از سه روز اعتصاب غذا و بجای رسیدگی به خواست برحق این زندانی سیاسی، مسئولین زندان‌، اقدام به انتقال وی به سلول انفرادی کردند.

زندانی سیاسی، یوسف کاری به بند ۱۶ زندان اردبیل منتقل شد


روز چهارشنبه ۷ خرداد ماه زندانی سیاسی، یوسف کاری طی تماس تلفنی با خانواده اش از انتقالش به بند ۱۶ زندان مرکزی اردبیل خبر داده است
گزارشی از آخرین وضعیت زندانی سیاسی کرد آرش نصری در زندان رجایی شهر کرج
آرش نصری، شهروند اهل ورامین در تاریخ ۲۹ آذرماه ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل خود بازداشت و پس از پایان مراحل بازجویی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. جلسه «دادگاه» رسیدگی به اتهامات آقای نصری در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه امسال بدون حضور وی در شعبه ۲۸ «دادگاه» انقلاب تهران برگزار شد.

آرش نصری به “ورود غیر قانونی به کشور، خروج غیرقانونی از کشور، حمل و نگهداری غیرمجاز سلاح و مهمات غیر مکشوف، عضویت در یکی از گروه های کرد مخالف نظام و همکاری موثر به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور ” متهم شده است.
خونریزی و ضعف شدید جسمی زندانی سیاسی اکبر باقری
اکبر باقری، زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۵ تهران بزرگ بیش از سه هفته است که دچار خونریزی و ضعف شدید جسمی شده و بدلیل قرار گرفتن در بند مبتلایان به کرونا در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارد.
اکبر باقری مبتلا به بیماری هموروئید شدید، بیماری کبد و بیماری کلیه است. طی هفته گذشته او به دلیل عود کردن بیماری اش دچار تب بالا شد. اما مسئولان زندان به جای مداوای وی، قصد انتقال او به بند قرنطینه نزد زندانیان مبتلا به کرونا را داشتند.


اعتصاب غذای حمزه درویش در بازداشتگاه زندان لاکان رشت
در اعتراض به فشار و بدرفتاری بازجویان اطلاعات و نیز پرسنل زندان لاکان از روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت دست به اعتصاب غذا زده است.
حمزه درویش گفته است که او را در سلول انفرادی حبس و تهدید کرده‌اند که: قصد کشتن تو را داریم.
پرسنل زندان لاکان به درخواست اطلاعات انواع روشهای تحقیر و توهین و محرومیت از امکانات بهداشتی و خوراک و پوشاک و تلفن و… را در پیش گرفته اند تا ایشان را وادار به تسلیم نمایند.زندانی سیاسی، 
قابل ذکر است که او روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت از زندان رجایی شهر کرج به زندان لاکان رشت منتقل شد. 

نگرانی از وضعیت زندانی سیاسی علی مجدم و محرومیت از تماس و ملاقات

زندانی سیاسی علی مجدم از زندانیان زندان شیبان اهواز، همچنان در اعتصاب غذا بسر می‌برد و بدلیل محرومیت تماس و ملاقات، خانواده اش در نگرانی از وضعیت او هستند.

اومحروم از ملاقات و تماس تلفنی می باشد. این زندانی سیاسی همراه با تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی از تاریخ 

۴ اردیبهشت ماه ۹۹، دست به اعتصاب غذا زده است




دستگیری۳۲۰ تن از فعالان اجتماعی و وب سایت‌ها توسط پلیس سایبری در بحبوبه گسترش اپیدمی کرونا

 سایت «اسمش وردز» آمریکا، انعکاسی از دستگیری پلیس سایبری در ایران در بحبوجه ویروس کرونا را داده که به سرکوب وب سایت‌ها و همجنین فعالان رسانه‌های اجتماعی پرداخته است.
۳۲۰ نفر  بدلیل اخلال در افکار عمومی در موردشیوع بیماری کرونا دستگیر شدند. رئیس پلیس ایران امروز گفت كه ۳۲۰ نفر به جرم آنچه او را “اخلال در افكار عمومی” در مورد اپیدمی كرونا است بازداشت شده‌اند.
حسین اشتری در اظهاراتی که توسط خبرگزاری دولتی ایسنا انجام شد ، گفت که پلیس سایبری رژیم همچنین بیش از ۱۳۰۰ وب سایت را شناسایی کرده است که شایعه پخش می کنند.




  وخامت حال جسمانی حسین سپنتا، زندانی محبوس در زندان عادل آباد

وضعیت جسمانی حسین سپنتا، زندانی سیاسی _ عقیدتی محبوس در زندان عادل آباد شیراز به دلیل کارشکنی مسئولان زندان و عدم رسیدگی پزشکی به شدت وخیم است. رییس زندان عادل آباد به تمسخر اعتصاب غذای این زندانی پرداخته و به او گفته است فکر نکن تو در زندانهای تهران هستی که خبرهایت همه جا بپیچد. آنقدر اینجا میمانی که بپوسی و هیچ کس هم نفهمد.»
این منبع مطلع افزود: « آقای سپنتا تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار گرفته و اگر به وضعیتش رسیدگی نشود برای همیشه توان حرکت را از دست میدهد.»
لازم به ذکر است که حسین سپنتا، محکوم به
۱۳ سال و شش ماه حبس است و از سال ۹۲ در زندان بسر می‌برد و تاکنون از حق مرخصی برخوردار نبوده است.




گزارشی از وضعیت زندانی سیاسی، حمزه سواری در پانزدهمین سال حبس
زندانی سیاسی حمزه سواری در سن ۱۶ سالگی در سال ۱۳۸۴ با اتهام «محاربه» و « اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت و در شعبه یک «دادگاه» انقلاب اهواز به حبس ابد محکوم شد.

این زندانی سیاسی در این پانزده سال در زندانهای مختلفی بسر برده و هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد. همچنان از حق مرخصی محروم است و در این پانزده سال نیز همواره از این حق محروم بوده است.
ادامه



زندانی سیاسی محمد نوری زاد به زندان اوین انتقال داده شد

محمد نوری‌زاد در زندان به خودکشی دست زده است

فاطمه ملکی همسر محمد نوری زاد روز شنبه ۱۳ اردیبهشت به نقل از وکیل وی از اقدام به خودکشی همسرش‌، در زندان خبر داد.

محمد نوری‌زاد از ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در بازداشت به‌ سر می‌برد. او یکی از ۱۴ امضا کننده بیانیه درخواست استعفای خامنه‌ای است.
بیدادگاه ضدانقلاب مشهد ۱۳ بهمن ماه سال گذشته او را به ۱۵ سال حبس تعزیری، ۳ سال تبعید به ایذه و ۳ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد.
پیشتر این روزنامه نگار و فعال مدنی زندانی در زندان وکیل آباد مشهد با انتشار یک فایل صوتی از صدور حکم زندان پسرش خبر داده بود. وی همچنین نسبت به آزار قضایی خانواده خود اعتراض و تهدید کرده بود که برای نجات آنها از این فشارها دست به خودکشی خواهد زد

.


بازداشت یک فعال مدنی توسط نیروهای امنیتی در تبریز

وز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۸ یک فعال مدنی در شهرستان تبریز هنگام خروج از منزل توسط نیروهای سرکوبگر امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
طبق اخبار دریافتی و به نقل از منابع فعال حقوق بشری در ایران، نیروهای سرکوبگر امنیتی روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۸ یک فعال مدنی اهل تبریز به نام ایرج بدلی را هنگام خروج از منزل شخصی خود بازداشت کردند.
منابع نزدیک به آقای ایرج بدلی گفتند: «هفته قبل طی تماس تلفنی به اداره اطلاعات احضار شد، اما ایرج بدلی، با رد این درخواست آنان، خواستار احضار کتبی از سوی مراجع قضایی شده بود
تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست.


با گذشت یک ماه از بازداشت امیر چمنی، قرار بازداشت این فعال مدنی تمدید شد

با گذشت یک ماه از بازداشت امیر چمنی، قرار بازداشت این فعال مدنی ساکن تبریز به مدت یک هفته دیگر تمدید شد. آقای چمنی طی یک تماس تلفنی با خانواده خود از تمدید قرار بازداشتش خبر داده است.
امیر چمنی روز پنجشنبه ۱۴ فروردین پس از احضار به پلیس فتای شهر تبریز بازداشت شد
آقای چمنی در تاریخ ۱۱ شهریور سال ۱۳۹۷ توسط شعبه اول «دادگاه» انقلاب تبریز به ریاست «قاضی» حملبر به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروههای مخالف نظام» به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. او در تاریخ ۲۶ آذرماه ۹۷ جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان تبریز شد و در تاریخ ۲۵ بهمنماه همان سال از زندان تبریز آزاد شد.


#برهان_کمانگر
 فعال مدنی وازاعضای گروه موسیقی”کورال“#کامیاران کە در زندان مرکزی این شهرمحبوس میباشد،از روز دوشنبه۸ اردیبهشت در اعتراض به بد رفتاری مزدوران اطلاعاتی با خانوادە وی و ممانعت با تصمیم دادگاه مبنی بر اعزام ایشان بە مرخصی دست بە #اعتصاب غذا و دوختن لب زدە است.






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر