۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۷, شنبه

ایران-آخرین اخبار از وضعیت زندانیان سیاسی به اتهام هواداری از مجاهدین علی یونسی دانشجوی نخبه به کرونا مبتلا شد



پرستو معینی، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین به کرونا مبتلا شده است
زندانی سیاسی، پرستو معینی که از هفته گذشته به بیماری کرونا مبتلا شده، از روز جمعه ۲۰ تیرماه از بند ۵ زندان قرچک ورامین به اتاقی در طبقه بالای ساختمان بهداری این زندان منتقل شده و اکنون بدون رسیدگی پزشکی به صورت ایزوله در این محل نگهداری میشود.
طبق گزارش دریافتی و به نقل از منابع فعال حقوق بشر در ایران، پرستو معینی اوایل اسفند ۹۸ توسط نیروهای سرکوبگر امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او در جریان بازجوییها تحت فشار برای انجام اعتراف تلویزیونی قرار گرفت. این متهم سیاسی به دستور «قاضی» از دسترسی به وکیل انتخابی خود محروم شده و به وی گفته شده تنها حق انتخاب وکیل از میان وکلای مورد تایید در فهرست وکلای قوه قضاییه را دارد.
 پرستو معینی و مادرش زهرا صفایی به همراه فروع تقی پور (۲۵ ساله) و مادرش نسیم جباری (۵۸ ساله) در تاریخ ۵ اسفندماه ۹۸ توسط نیروهای سرکوبگر امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. از میان این افراد خانم جباری در آستانه نوروز با تودیع قرار از زندان آزاد شد و زهرا صفایی، پرستو معینی و فروغ تقی پور اواخر فروردین ۹۹ از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شدند. زهرا صفایی نیز در تاریخ ۸ تیرماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد. پرستو معینی و فروغ تقی پور نیز کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان قرچک بسر میبرند.

ادامه
به گزارش هرنا زهرا صفایی روز یکشنبه ۸ تیرماه با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد.
قابل ذکر است که این  زندانی سیاسی در زندان تهدید به حمله و قتل شده بود
قابل ذکر است که در این زندان بدلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، زندانیان سیاسی امنیت جانی ندارند


گزارشی از وضعیت امیرحسین مرادی، دانشجوی بازداشتی در زندان اوین
امیر حسین مرادی، دانشجوی نخبه که اکنون در زندان اوین در بازداشت به سر میبرد، پس از گذشت ۶۳ روز از بازداشت تاکنون به او اجازه ملاقات با خانواده‌اش داده نشده است.
طبق گزارش دریافتی و به نقل از منابع فعال حقوق بشر در ایران، روز گذشته خانواده امیرحسین پس از حضور در زندان اوین موفق به دیدار با فرزندشان نشده‌اند.
به گفته یک منبع مطلع: «به وکیل امیرحسین اجازه ورود به پرونده داده نمیشود و وکیلى که هفته گذشته از طرف خانواده به دادسرا رفته، او را از دادسرا بیرون کرده‌اند.»این زندانی سیاسی از رفتن به جلسه بازپرسی خودداری کرد.


 دانشجویان نخبه ایرانی علی یونسی به کرونا مبتلا شد 

خانم مریم رجوی در رابطه با ابتلای علی یونسی به کرونا در زندان اوین به‌رغم تمام هشدارهای پیشین و موضع‌گیریهای ارگانها و مجامع مختلف بین‌المللی، عملکرد رژیم در این خصوص را مصداق بارز جنایت علیه بشریت اعلام کرد و خواهان آزادی بلادرنگ علی یونسی از زندان شد.
خانم رجوی از دبیرکل ملل متحد و کمیسیون عالی حقوق‌بشر خواهان مداخله سریع برای نجات جان علی یونسی و امیر حسین مرادی شد. 
خانم رجوی: به‌نظر می‌رسد عمدی در کار است و رژیم پلید آخوندها که از بابت امیرحسین مرادی و علی یونسی تحت فشار بین‌المللی است می‌خواهد با کرونا آنها را از میان بردارد. رژیم از کرونا به‌عنوان جایگزین اعدام برای زندانیان استفاده می‌کند والا با آنهمه هشدارها قرنطینه و پیشگیری و مداوا می‌کرد.

تاکنون بسیاری پارلمانترها و شخصیتها و مجامع و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر برای آزادی امیرحسین مرادی و علی یونسی فراخوان داده‌اند از جمله برندگان جایزه نوبل، گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا، عفو بین‌الملل، کمیته‌های پارلمانی در انگلستان و ایتالیا و استرالیا و کانادا و بلژیک، فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا، انجمن به قابیل دست نزنید، کمیته مسلمانان فرانسه، پارلمانترهای ایرلند، کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت با حمایت ۴هزار پارلمانتر در اروپا و آمریکا، کمیته پارلمانترهای رومانی، پارلمانترها و شخصیتهای عربی و کمیته شهرداران فرانسه.


بیانیه مشترک پارلمانترها و شخصیتهای برجسته عربی خطاب به دبیرکل سازمان ملل
بیانیه مشترک ۷۸ پارلمانتر و شخصیت عربی از کشورهای اردن، مصر، مراکش، عربستان، بحرین، الجزایر، لبنان، تونس، یمن، عراق، سوریه و فلسطین خطاب به دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترز.
ضرورت اعزام هیاتهای حقیقت‌یاب بین‌المللی به ایران و بازدید از زندانها همزمان با شیوع ویروس کرونا.
دو دانشجوی ایرانی نخبه که سخنگوی قضاییه رژیم ایران خبر دستگیری آنها را اعلام کرد و ۱۸دستگیر شده دیگر که مجاهدین اسامی آنها را اعلام کردند و بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در خطر شکنجه و اعدام هستند.
رئیس کنونی قوه قضاییه رژیم ایران، ابراهیم رئیسی است نقش اصلی در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ دارد
ما امضاکنندگان این بیانیه دستگیری این دانشجویان نخبه را قویاً محکوم کرده و هر گونه اقدامات سرکوبگرانه رژیم و تفتیش عقاید را که با کنوانسیونهای ژنو و قوانین بین‌المللی مغایرت دارد نقض آشکار حقوق‌بشر می‌دانیم. ما خواستار آزادی دستگیر شدگان اخیر و دیگر زندانیان و فعالان سیاسی دستگیر شده هستیم به‌ویژه در شرایط فاجعه‌آمیز بحران ویروس کرونا در زندانهای تحت حاکمیت رژیم ایران.
از دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگران ویژه و رهبران جامعه بین‌المللی و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر خواستار آن هستیم که برای آزادی این دانشجویان سریعاً اقدام کنند و با اعزام هیاتهای حقیقت‌یاب بین‌المللی به ایران و بازدید از زندانهای رژیم، با این زندانیان ملاقات نمایند. 
جامعه بین‌المللی نمی‌تواند و نباید اجازه دهد این رژیم از بحران ویروس کرونا در جهان به‌عنوان پوششی برای تکرار جنایت علیه بشریت و سرکوب و شکنجه و کشتار زندانیان سیاسی استفاده کند.

دیوید جونز نماینده پارلمان انگلستان روز ۵خرداد ۹۹ طی نامه‌یی به دومنیک راب وزیر خارجه این کشور نوشت:
 امیرحسین مرادی، و علی یونسی، دو دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف که در نجوم و اخترفیزیک به سطح برترینهای بین‌المللی رسیده‌اند به‌همراه ۱۸تن دیگر به جرم حمایت از سازمان مجاهدین خلق بازداشت شده‌اند. 
استفاده رژیم ایران از شکنجه و شیوع کرونا در زندانهای ایران، نگرانی همگان را برانگیخته است.
اطمینان دارم که شما نسبت به این موضوع توجهات لازم را دارید و در همکاری با جامعه بین‌المللی و ارگانهای مربوطه تلاش خواهید کرد از آزادی این زندانیان اطمینان حاصل کنید.

فراخوان کمیته مسلمانان فرانسه برای بررسی وضعیت زندانیان به‌ویژه امیرحسین مرادی و علی یونسی
کمیته مسلمانان فرانسه علیه افراط‌گرایی و برای حقوق بشریکم خرداد، در نامه به آنتونیو گوترز دبیرکل ملل متحد که توسط خلیل مرون مدیر مسجد اوری و داهو مسکین دبیر شورای امامان مساجد فرانسه امضا شده، می‌نویسد: ما در نگرانی جامعه ایرانیان در سطح داخلی و بین‌المللی در مورد سرنوشت دو جوان دانشجو امیر حسین مرادی و علی یونسی شریک هستیم. این دو دانشجو به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر شدند و ما با عملکرد نیروهای امنیتی رژیم ایران برای گرفتن اعتراف تحت شکنجه آشنا هستیم. 

مصاحبه اختصاصی حسین فارسی زندانی سیاسی دهه ۶۰  با ایران آزادی در مورد دستگیری خواهرش

حسین فارسی که بمدت ۱۲ سال زندانی سیاسی در ایران بوده است و بخوبی از رفتار وحشیانه ماموران رژیم ایران با زندانیان و شکنجه آنها اطلاع دارد اکنون در خارج از ایران بسر میبرد وی به مجامع بین المللی فراخوان داده است که خواهرش مرضیه فارسی در اوایل فوریه دستگیر شده است ما در مصاحبه کوتاهی از وی خواستیم که برایمان در این مورد بیشتر توضیح دهد

ادامه



موج جدید دستگیری جوانان و خانواده‌ها و هواداران مجاهدین در سراسر کشور”.

به موازات لجن‌پراکنی‌های انجمنهای نجاست اطلاعات آخوندها و عقبهٔ آنها در خارج از کشور علیه مقاومت شکنجه و فشارهای جسمی و روحی، بازجوییهای چندین ساعته، اعدامهای مصنوعی، به‌منظور درهم شکستن زندانیان و مجبور کردن آنها به شرکت در نمایش‌های تلویزیونی

    بازجویان شکنجه‌گر مخصوصاً زنان و دختران جوان را با رکیک‌ترین الفاظ مورد هتاکی و آزار و شکنجه‌های روانی شدیدتر قرار می‌دهند
    بازداشتها در تهران، مشهد، نیشابور، کرمانشاه، سبزوار، اراک، کاشان، ماهشهر، بوشهر، مرودشت، آمل، اهواز، اندیمشک، رشت، کاشان، بهبهان، اصفهان، گرگان، کرج، تبریز و شیراز صورت گرفته و به موازات لجن‌پراکنی‌های انجمنهای نجاست اطلاعات آخوندها و عقبهٔ آنها در خارج از کشور علیه مقاومت صورت می‌گیرد
وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در هفته‌های گذشته، در هراس از سر باز کردن قیامها و گسترش فعالیت کانون‌های شورشی به بازداشت و احضار شمار زیادی از جوانان فعال و شورشی به‌ویژه خانواده‌ها و هواداران سازمان مجاهدین روی آورده‌اند. بسیاری روانه زندان شده و برخی پس از تهدید و گرفتن وثیقه و تعهد موقتاً آزاد شدند.
در مشهد، بازجویان برای درهم شکستن یک گروه ۱۰نفره از بازداشت شدگان جوان و منتسب کردن آنها به سازمان مجاهدین و اعتراف گرفتن صحنه اعدام مصنوعی ترتیب داده‌اند.
در تهران بازجویان شکنجه‌گر مخصوصاً زنان و دختران جوان را با رکیک‌ترین الفاظ مورد هتاکی و آزار و شکنجه‌های روانی شدیدتر قرار می‌دهند تا آنها را درهم بشکنند و به نمایش‌های تلویزیونی بکشانند. شاهدان از مقاومت تحسین‌انگیز بسیاری از بازداشت شدگان خبر می‌دهند.
همزمان اطلاعات آخوندی با تماسها و پیامهای گسترده تلفنی تهدیدآمیز و با ایجاد فضای رعب و وحشت، تلاش می‌کند جوانان را از ارتباط با مجاهدین و هواداری از آنها برحذر ‌دارد.

خانم مریم رجوی، بار دیگر از دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی و شورای حقوق بشر، گزارشگر ویژه در مورد خشونت علیه زنان و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر، خواستار اعزام هیاتهای بین‌المللی برای بازدید از زندانهای رژیم و دیدار با زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان اخیر به‌ویژه زنان گردید.


نیوز بلیز» استرالیا-واهرم مرضیه (فارسی) در زندان است
در پی بازداشت علی یونسی و امیر حسین مرادی دو دانشجوی نخبه دانشگاه معروف صنعتی شریف ایران بهمراه ۱۷ نفر دیگر از جوانان ایرانی و اعلام آن توسط قوه فضائيه سایت «نیوز بلیز» استرالیا، با درج مطلبی از حسین فارسی به شرح حال دستگیری خواهرش توسط لباس شخصی‌ها و نیروهای امنیتی ایران پرداخته که با عنوان «با ایران، خواهرم مرضیه (فارسی) در زندان است»، در سایت نیوزبلیز درج شده است.


بیانیه مشترک ۲۲تن از نمایندگان پارلمان اروپا به آنتونیو گوترز برای آزادی امیرحسین مرادی و علی یونسی و سایر دستگیر شدگان اخیر
۲۲تن از نمایندگان پارلمان اروپا در تاریخ ۱خرداد ۹۹ در بیانیه مشترکی اعلام کردند: «به‌رغم وضعیت بحرانی همه‌گیری کرونا، رژیم ایران هم‌چنان به اعدام زندانیان ادامه داده و از آزادی زندانیان، به‌ویژه زندانیان سیاسی خودداری می‌کند، به‌خصوص که وضعیت بهداشتی در زندانها نگران‌کننده و تهدیدآمیز است. علاوه بر این، رژیم دستگیری گسترده مخالفان خود را آغاز کرده و اپوزیسیون دموکراتیک را، که هر روز از وضعیت کرونا در کشور گزارش می‌دهد، سرکوب می‌کند.

اقدامات بین‌المللی برای آزادی دانشجویان نخبه 

به دنبال اعلام دستگیری دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف، اقدامات مختلفی، در سطح بین‌المللی، برای نجات جان آنان صورت گرفته.. چه خواسته‌هایی مطرح شده؟ اهمیت این اقدامات بین المللی، چه تاثیری در نجات جان دستگیرشدگان و چه فشارهایی روی رژیم میاورد؟ به تعارضات سیاست غرب با رژیم و همینطور به موضوع قطعنامه ۲۲۳۱ و جدالی که در بین رژیم و آمریکا در این خصوص وجود دارد پرداخته میشود.


برای بررسی این موضوعات همراه هستیم با دکتر صوفی سعیدی، استاد روابط بین الملل که در گفتگویی با تلویزیون ایران آزادبه سئوالات فوق پاسخ میدهد

دانشجویان نخبه در زندانها 
فیلمی از استقبال از دو دانشجوی نخبه بازداشتی
نامه کمیته شهرداران فرانسه به آنتونیو گوترز برای آزادی امیرحسین مرادی و علی یونسی و سایر دستگیر شدگان اخیر 

کمیته شهرداران فرانسه طی نامه‌ای به آنتونیو گوترز، دبیرکل ملل متحد نوشت:

 «به‌رغم اوضاع خطرناک همه‌گیری کرونا، رژیم ایران به اعدام زندانیان ادامه داده و با وجود وضعیت وخیم بهداشتی، به آزادی زندانیان تن نمی‌دهد و برعکس با دستگیریهای جدید، تلاش می‌کند از اعتراضات جلوگیری کند.

نامه برندگان جایزه نوبل به کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل در مورد دستگیری دو دانشجوی نخبه ایرانی
۹تن از برندگان جایزه نوبل از آمریکا و کانادا، روز ۲۷اردیبهشت طی نام مشترکی  به میشل باشله کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد نوشتند:


بیانیه کمیته فرانسوی برای ایران دمکراتیک: دستگیریها و سرکوب در ایران در اوج بحران ویروس کرونا
در شرایطی که در زندانهای ایران، جمعیت فشرده زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند، کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک عمیقاً نگران موج جدیدی از دستگیریهاست که توسط سرویسهای اطلاعاتی رژیم و پاسداران، به‌منظور ارعاب مردم صورت می‌گیرد.










آیدا یونسی روز ۲۲اردیبهشت ۹۹ در صفحه توییتر شخصی خود در این باره نوشت، «وحشیانه زدید و بردید. تحمل دو دقیقه ویدئوی پاسخگویی به اتهام زنی های بی اساس سخنگوی قوه قضائیه را نداشتید.»
آیدا یونسی اشاره کرد که پس از انتشار پاسخش به اتهام های غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، با «فحش و تهدید جانی و جنسی» مواجه شده و «حتی برخی از سربازان آتش به اختیار تهدید به قتل و اعدام کرده بودند.»
آیدا یونسی در توییت خود خطاب به قضائیه ملایان همچنین نوشت، در مملکت اسلامی بی قانون، جایی برای شکایت ازتان ندارم. اما زیر سایه قانون، تهدیدهایتان را نزد پلیس انگلیس ثبت کردم.»


عفو‌ بین الملل خواهان آزادی بدون قید و شرط علی یونسی، دانشجوی نخبه بازداشتی شد
روز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، سازمان عفو بین الملل طی انتشار یک بیانیه اقدام فوری (URGENT ACTION) خواهان آزادی بدون قید شرط و جلوگیری از شکنجه و بدرفتاری در مورد دانشجوی نخبه زندانی علی یونسی شد.


مقاومت ایران اسامی و تصاویر ۲۰ تن از جمله ۶زن تحت شکنجه

 را منتشر کرد

سامی زنان دستگیرشده عبارتند از: ناهید فتحعلیان، پرستو معینی، زهرا صفایی، فروغ تقی پور، مرضیه فارسی از تهران، و سمیه بیدی از کرج.
دو دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف عبارتند از علی یونسی و امیرحسین مرادی که روز ۲۲ فروردین توسط مأموران امنیتی رژیم آخوندی دستگیر و به زیر شکنجه برده شدند. علی مدال طلای دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم را که در سال ۱۳۹۷ در چین برگزار شد کسب کرد و قبل از آن مدالهای نقره و طلای المپیاد کشوری نجوم را در سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ بدست آورد. امیر حسین نیز برنده مدال نقره المپیاد در سال ۱۳۹۶ است.



قضاییه آخوندی دستگیری امیر حسین مرادی و علی یونسی دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف را پذیرفت

·                   اسماعیلی سخنگوی قضاییه جلادان: در این شرایط کرونایی اصلاً این یک توطئه‌ٔ دشمنان بود، می‌خواستند در این شرایط یک بلوایی در کشور درست کنند که 

·                   خوشبختانه با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان و اقدام به موقع آنها

·                    این توطئه خنثی شد

قضاییه آخوندی به ناچار پس از ۲۶روز دستگیری دو دانشجوی نخبهٔ دانشگاه صنعتی شریف را پذیرفت. امیرحسین مرادی در ۲۲فروردین
 ناپدید شد و علی یونسی را شبانگاه ۲۲فروردین مجروح و شکنجه‌شده به خانه‌شان آوردند و پس از چند ساعت پدر و مادرش را هم با او بردند و ساعتها تحت فشار بازجویی کردند. متعاقباً دانشجویان دانشگاه صنعتی به اعتراض برخاستند و جویای وضعیت و سرنوشت دوستان خود شدند.


خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با تأکید بر این‌که دستگیر شدگان در معرض شکنجه و اعدام و هم‌چنین کرونا قرار دارند، بار دیگر خواستار اقدام فوری دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر برای آزادی آنان و اعزام 
هیاتهای بین‌المللی برای بازدید از زندانهای رژیم و دیدار با این زندانیان شد.
رژیم آخوندها باید اسامی همه دستگیر شدگان را منتشر کند و تمامی حقوق 


آنها را طبق کنوانسیونهای بین‌المللی که امضا کرده مراعات کند. شکنجه و بدرفتاری روش شناخته‌شده رژیم علیه زندانیان سیاسی است. از قیام دیماه ۹۶ تاکنون شمار قابل توجهی زیر شکنجه به‌شهادت رسیده‌اند. رژیم در مورد آنها سکوت و پنهان‌کاری می‌کند و وقتی هم ناچار شود می‌گوید خودکشی کرده و خودشان خود را کشته‌اند.
سازمان مجاهدین خلق ایران اسامی ۱۸تن دیگر از انبوه دستگیرشدگان را
 بشرح زیر اعلام کرد:
۱- محمدرضا اشرفی سامانی، اصفهان
۲- ناهید فتحعلیان، تهران
۳- بیژن کاظمی، کوهدشت
۴- پرستو معینی، تهران
۵- سپهر امام جمعه، تهران
۶- زهرا صفایی، تهران
۷- احمد مهری، قم
۸- کامران رضایی‌فر، تهران
۹- سمیه بیدی، کرج
۱۰- فروغ تقی پور، تهران
۱۱- رسول حسنوند، خرم‌آباد
۱۲- غلامعلی علی پور، آمل
۱۳- مهران قره باغی، بهبهان
۱۴- مجید خادمی، بهبهان
۱۵- مرضیه فارسی، تهران
۱۶- سعید راد، سمنان
۱۷- مسعود راد، تهران
۱۸- محمد حسنی، کرج


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر