۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۱, پنجشنبه

ایران-فاجعه کرونا و معلمان بازداشتی در زندانهای قرون وسطائي رژیم ضدبشری ولایت فقیه






تجمع اعتراضی خانواده‌های زندانیان سیاسی در مشهد

جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی در مشهد، در اعتراض به قطع ملاقات و ممنوع شدن تماس تلفنی زندانیان با خانواده‌هایشان در مقابل زندان مرکزی مشهد تجمع کرده و خواستار آزادی آنها شدند:
یکی از خانواده‌های زندانیان سیاسی در تجمع اعتراضی گفت:
ادامه

ممانعت از آزادی محمود بهشتی معلم زندانی، علیرغم بخشنامه قوه قضاییه
مودبهشتی لنگرودی» معلم و سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران که چهارمین سال از در دوران محکومیت پنج ساله خود را در زندان اوین سپری می کند، علیرغم صدور بخشنامه قوه قضاییه و تأیید اجرای احکام و دادیار ناظر، مبنی بر مشمولیت قانونی ایشان از این بخشنامه،  همچنان در زندان اوین بسر میبرد.
گفتنی است، پیشتر درخواست آزادی مشروط «محمود بهشتی لنگرودی»، در مهر ماه سال گذشته توسط دادستان تهران رد شده بود




هاشم خواستار در اعتراض به وضعیت ملاقات با خانواده در حضور ماموران دست به اعتصاب زد

بدنبال پیگیری و تلاش‌های روز سه‌شنبه ۶ خرداد ماه خانم صدیقه مالکی فرد جهت ملاقات با آقای هاشم خواستار نماینده معلمان کشور، زندانی در مشهد، متوجه شدند که ایشان در اعتراض به وضعیت ملاقات با خانواده در حضور ماموران دست به اعتصاب ملاقات و تلفن زدند.




بازداشت معلم یاسرامینی آذر درمهاباد


روز شنبە ۹۹/۲/۲۷ ساعت ۱۰:۳۰ آقای یاسرامینی آذر دبیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباددستگیر و راهی زندان شد.
آقای امینی آذربه خاطر شرکت درتحصن صنفی انجمن معلمان جهت دفاع ازمطالبات فرهنگیان، ورسیدگی به وضع نابسامان دانش آموزان؛ به ۱۵ماه زندان محکوم شد.

پیدا شدن پیکر هادی یزدانی معلم و شاعر سقزی و ازفعالان صنفی کردستان

هادی یزدانی سه روز پیش ناپدید و روز یازدهم اردیبهشت، در سد چراغ ویس سقز جسم بی جانش پیدا شد!

یکی از شعرهای وی با نام «یلدای زودرس»

خونِ «آبان» که پاشید بر صورتِ کوچه
پرشورتر از همیشه خواند مهرِ وقیحِ صبح،
سد، رودخانه و جاده
دیده‌های سرخشان را دوخته‌
— دریده‌تر از همیشه —
به موهای هریک سر از جایی درآورده‌ی تاریکت..
«آذر» که شهید شد
بال‌های دلار، لبخندتر از همیشه
رقم می‌زد اوجِ حقیرِ شهر را
و رقصِ مازراتی پر عشوه‌تر از کپسولِ زمان، ماغ می‌کشید
و خیابان بود در آغوشِ ازدحامِ بنزین و لوکس و پیتزا
چه بی‌خبر از پرستو بودی، خدا!
بی نرگسِ لوسِ بهار
سرخ‌تر از طلای یادِ پاییز
خالی می‌شود هر صبح، جام‌ِ زندگی
چه می‌کنی با آینه
در شبِ چلّه‌ی تنهایی؟
ارومیه، ۹۸/۹/۲۶




اقدام به خودسوزی یک معلم معترض در مسجد سلیمان

  یک معلم در مسجد سلیمان روز پنجشنبه ۱۸اردیبهشت اقدام به خودسوزی کرد و به مراکز درمانی منتقل شد. وی در اعتراض به تخریب قسمتی از دیوار حیاط منزلش توسط مأموران شهرداری اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش سایت حکومتی ایرنا یکی از معلمان شهرستان مسجدسلیمان در شمال شرق استان خوزستان بامداد پنجشنبه ۱۸اردیبهشت پس از نزاع با مأموران اجرائیات شهرداری خود را به آتش کشیده است‌.

پس از این اقدام معلم، ساکنان محل او را به بیمارستان انتقال دادند. همسر این معلم می‌گوید خودسوزی جنب پل هشت‌بنگله زیر نزدان رخ داده و آقای معلم دچار ۷۰درصد سوختگی شده است.                       


ابلاغ مجدد حکم ۱۰ سال حبس تعلیقی برای اسماعیل عبدی

 اسماعیل عبدی، آموزگار ریاضی دبیرستان و کنشگر صنفی فرهنگیان در تیر ماه سال ۱۳۹۰ با استناد به ماده ۵۰۰ (تبلیغ علیه نظام) و ۵۰۵ (ارتباط با دول متخاصم)، به ده سال حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شده بود.
اسماعیل عبدی، دبیر کانون صنفی معلمان، محبوس در زندان اوین که در ششم تیرماه ۱۳۹۴ زمانی که برای پیگیری علت ممنوع الخروج بودنش به دادسرای اوین مراجعه کرده بود پس از ساعت ها بازجویی، بازداشت شد. و پس از گذشت ۶ ماه از بازداشت در اسفندماه همان سال توسط شعبه ۱۵ «دادگاه» انقلاب به ریاست «قاضی» صلواتی به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.
با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد، یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.
آقای عبدی، در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۸، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور از زندان اوین به مرخصی اعزام شده و روز دوشنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، در حالیکه به دنبال صدور بخشنامه ی مرخصی از سوی قوه قضاییه، برای تمدید مرخصی خود به دادیاری زندان اوین مراجعه کرده بود، بازداشت به زندان فرستاده شد.
ادامه




بیانیه کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر در حمایت از معلم زندانی اسماعیل عبدی

در پی اعلام حکم ۱۰ سال زندان برای معلم زندانی اسماعیل عبدی دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر با انتشار بیانیه‌ی این رویداد ظالمانه را مجکوم کرد.

پیام زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز به مناسبت روز جهانی کارگر

مهدی فراحی شاندیز، زندانی سیاسی محبوس در سالن ۶ اندرزگاه ۲ زندان مرکزی با انتشار نامه‌ای به مناسبت روز جهانی کارگر، ضمن تبریک این روز به کارگران و زحمتکشان از تمامی کارگران و فعالین و تشکل های کارگری خواست: « با اتحاد و یکپارچگی در اعتراض به ستم و بردگی و استثمار و اعتراض به تعیین دستمزد‌های چند برابر زیر خط فقر، کیفر خواست خود را علیه این بساط سرکوب و جنایت و بردگی اعلام کنند.»

معلم شورشی و آزاده محمدحسین سپهری در زندان وکیل آباد مشهد به کرونا مبتلا شد

اصغر سپهری ابتلای برادرش محمدحسین سپهری معلم زندانی در مشهد به‌کرونا را اعلام کرد. وی اخیراً به ۶سال حبس 
قطعی از سوی قضاییهٔ رژیم محکوم شد.
اخر اسفندماه سال ۱۳۹۸ محمدحسین سپهری، به همراه کمال جعفری یزدی، سید هاشم خواستار، محمد نوری زاد و عبدالرسول مرتضوی را به بهانه تنبیه از بند ۶/۱ به بندهای عمومی منتقل کرده‌اند

خانم رجوی با اعتراض به‌حکم سنگین این معلم زندانی خواهان آزادی وی و هم‌بندانش به‌ویژه هاشم خواستار گردید که در معرض کرونا قرار دارند. آنها در زندان اطلاعات به‌سر می‌برند.


مقاومت ایران بار دیگر از دبیرکل و شورای امنیت و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل ‌متحد خواهان وادار کردن رژیم به‌ آزاد کردن زندانیان شد. سرنوشت زندانیان در زندانهای اطلاعات در ابهام و تاریکی است.


 سخنان دردناک محمد حسین سپهری




۱۶سال حبس و دو سال تبعید برای معلم آزاده هاشم خواستار توسط قضاییه آخوندی

قضاییه جلادان در مشهد معلم آزاده هاشم خواستار را در یک حکم قطعی به ۱۶سال زندان و دو سال تبعید محکوم کرد.
یک معلم دیگر محمد حسین سپهری، خواهرش فاطمه سپهری و محمد نوریزاد نیز حبس های ظالمانه و سنگین دریافت کرده‌اند. آنها خواستار استعفای خامنه‌ای شده بودند.
 از جمله به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام به قصد برهم زدن امنیت کشور»‌ و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» مجموعاً به ۴۰ سال و ۶ماه زندان محکوم کرد.

زندانی سیاسی محمد حبیبی معلم و فعال صنفی فرهنگیان اخراج شد

محمد حبیبی, معلم و فعال صنفی فرهنگیان, زندانی در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت ماه ۹۹ توسط اداره آموزش و پرورش اخراج و حکم آن به همسرش ابلاغ شد.
پس از دو سال حبس ظالمانه، وزارت آموزش و پرورش در اقدامی غیرقانونی، حکم بازخرید محمد حبیبی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان، را صادر نمود



بیشتر بخوانید.
 بیانیه ۸۰ تشکل و سندیکا از داخل و خارج از کشور در ارتباط با بازداشت مجدد اسماعیل عبدی و اخراج محمد حبیبی

جلسه رسیدگی به پرونده محمد حبیبی، معلم در بند در آبان برگزار می‌شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر