۱۳۹۶ شهریور ۲, پنجشنبه

ایران- پژواک جهانی اعتصاب‌غذای قهرمانانه زندانیان سیاسی وفعالیتهای اشرف نشانان در شهرهای میهن

وزارت‌خارجه آلمان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت خطرناک سلامتی زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان گوهردشت ، رفتار رژیم با زندانیان را نقض میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی توصیف کرد.
خانم بِربِل کوفلر نماینده ویژه دولت آلمان در امور حقوق‌بشر و کمکهای بشر دوستانه در وزارت‌خارجه این کشور روز ۱۴شهریور (۵سپتامبر)، اعلام کرد: وضعیت تندرستی زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر که در اعتراض علیه جابه‌جایی‌شان به بخش فوق‌العاده کنترل شده زندان و شرایط غیرانسانی حبس دست به اعتصاب‌غذا زده‌اند، بسیار خطرناک است. آنها از رسیدگی درمانی مناسب محروم شده‌اند و امکان دیدار اعضای خانواده و وکلایشان از آنها سلب شده است. 
وی افزود: این نحوه رفتار با زندانیان، در تعارض با مفاد پیمان بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که رژیم ایران نیز از امضاکنندگان آن است. 

نماینده ویژه دولت آلمان در امور حقوق‌بشر از مقامات حکومت آخوندی خواست به تعهدات خود مبنی بر رفتار شایسته انسانی با زندانیان پایبند باشند
وزارت‌خارجه آلمان: رفتار رژیم ایران با زندانیان، نقض میثاقهای بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است

وزارت‌خارجه انگلستان در رابطه با وضعیت زندانیان سیاسی در حال اعتصاب‌غذا در ایران، خاطرنشان کرد
ما به‌طور مرتب وضعیت وخیم حقوق‌بشر در ایران را در همکاری با جامعه جهانی پیگیری کرده و بر ضرروت بهبود آن تأکید می‌کنیم. موضوع نقض حقوق‌بشر در ایران هم‌چنان از اولویتهای وزارت‌خارجه انگلستان و کشورهای مشترک‌المنافع است.

درباره مقاومت زندانیان سیاسی در حال اعتصاب‌غذا روزنامه داگنزنی‌هیتر در سوئد نوشت:
زندانیان سیاسی زندان گوهردشت ، در سلولهای مرطوب که پنجره‌هایش با صفحات آهن پوشیده شده و بدون اجازه ملاقات و ارتباطات و دسترسی به غذا و آب مناسب به‌سر می‌برند.
در اوایل مردادماه ٥٣ زندانی به بخش جدیدی از زندان منتقل شدند و حداقل ١٨نفر از این زندانیان علیه این اقدام، دست به اعتصاب‌غذا زده‌اند.
داگنزنی هیتر افزود: عاصمه جهانگیر نماینده ویژه سازمان ملل در امور وضعیت حقوق‌بشر در ایران در یک بیانیه اعلام کرده است عمیقاً از خبرها در مورد اعتصاب‌غذاکنندگان نگرانم. چرا که وضعیت جسمی آنها هر روز بدتر می‌شود و شکنجه و بدرفتاری هم‌چنان ادامه دارد. نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر در ایران نسبت به رعایت ارزشهای انسانی و رعایت حقوق زندانیان به حکومت ایران هشدار داد

حمایت خانم عاصمه جهانگیراز زندانیان سیاسی اعتصابی درگوهردشتاعتصاب غذای قهرمانانه زندانیان سیاسی مقاوم پس از ۳۳روز، نخستین ثمره خود را به بار آورد و به‌ یک موفقیت چشمگیر دست یافت. خانم عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه‌ ملل‌متحد در مورد وضع حقوق‌بشر در ایران، با صدور بیانیه‌یی که توسط احمد شهید، گزارشگر ویژه آزادی مذهب و عقیده و دانیوس پاراس، گزارشگر ویژه حق بهره‌مندی از سلامت نیز امضا شده، از زندانیان اعتصابی حمایت کرده است.
در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی زندانیان اعتصابی تأکید شده: «از گزارشهای موجود مبنی بر وخامت شرایط درمانی زندانیانی که در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برند و نیز از شکنجه و بدرفتاری با آنها که از زمان انتقالشان هم‌چنان ادامه یافته، عمیقاً نگرانم».
خانم عاصمه جهانگیر در این بیانیه، تصریح کرده است: «مصرانه از حکومت ایران می‌خواهم که برای شرایط فوق‌العاده سختی که به‌واسطه اعتصاب‌غذا ایجاد شده و شکواییه‌های موجود راجع به‌نقض اساسی حقوق‌بشر، یک راه‌حل فوری بیابد و حقوق و کرامت آنها را محترم بشمارد».

همچنین شماری از شخصتیهای پیشین ونمایندگان مجلس فدرال آلمان خواستار دخالت اتحادیه اروپا برای حفظ جان زندانیان سیاسی اعتصابی گوهردشت شدند. شخصیتهای سیاسی و مقامات پیشین آلمان ضمن اشاره به شرایط وخامت‌بار جسمی زندانیان اعتصابی و خودداری مقامات رژیم در زندان از رسیدگیهای پزشکی به اعتصاب کنندگان، اعلام کردند: این زندانیان که در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برند پیوسته در معرض محدودیتهای (بیشتر) قرارمی‌گیرند که خطرجانی برای آنها دارد. آنها تهدید شده‌اند که به سلولهای انفرادی منتقل شده و یا مورد بدرفتاری بیشتر واقع شوند.این وضعیت ما را بر آن داشت تا از اتحادیه بخواهیم کلیه امکانات سیاسی و دیپلوماتیک را جهت اعمال فشار بر رژیم ایران برای حفظ جان این زندانیان به‌کار بگیرید.

همچنین  لورنس فلمان ریل نماینده پارلمان فدرال سوئیس طی پیامی در همبستگی با زندانیان اعتصابی در گوهردشت اعلام کرد. ونوشت:
در چند هفته گذشته، زندان گوهردشت ، صحنه اعتراض و اعتصاب‌غذا توسط زندانیان سیاسی بوده است. زندانیان سیاسی نسبت به خشونتهای انجام شده و اقدامات سرکوبگرانه برای اعمال فشار بیشتر بر زندانیان معترضند. این اقدام زندانیان، حمایت گسترده سایرزندانیان سیاسی در زندانهای تهران و دیگر زندانهای کشور را به‌دنبال داشت.
نماینده پارلمان فدرال سوئیس در ادامه می‌افزاید: در حال حاضر بیش از ۲۰زندانی در اعتصاب‌غذا هستند و وضعیت فیزیکی بسیاری از آنهاخطرناک شده است. ما به‌شدت نگران سلامت و امنیت زندانیان سیاسی در اعتصاب‌غذا هستیم و برای مداخله فوری کمیساریای عالی حقوق‌بشر و گزارشگران ویژه ملل‌متحد فراخوان می‌دهیم.



گزارشات و عکس وفیلم این تظاهراتها درلینکهای زیر قابل دسترسی  است:



فعالیت جوانان انقلابی در حمایت از زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان گوهردشت
فعالیت جوانان انقلابی در حمایت از زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان گوهردشت
نصب بنر در تهران اتوبان پارک وی، شهریور 96 (اتوبان چمران) با شعار: 
درود مردم و مجاهدین خلق بر زندانیان سیاسی که چند هفته است در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برند مرگ بر خامنه‌ای درود بر رجوی.
فعالیت جوانان انقلابی در شهرهای میهن با شعار: عهد آخوندها به سرآمده است + فیلم
فعالیت جوانان انقلابی در شهرهای میهن با شعار: عهد آخوندها به سرآمده است + فیلم
جنبش دادخواهی قتل‌عام 67 در شهرهای: گرگان، تهران، اصفهان، کرج، اردبیل، شهرری، کرمان، گیلان، تبریز، شهرک پردیسان با شعارهای: محاکمه عاملان کشتار 30هزار زندانی سیاسی، عهد آخوندها به‌سر آمده، زمان هزار اشرف و ارتش آزادی‌ست. مرگ خامنه‌ای، مرگ بر اصل ولایت‌فقیه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر