۱۳۹۹ اردیبهشت ۱, دوشنبه

-فاجعه کرونا در زندانها در ایران تحت حاکمیت رژيم ضدبشری ولایت فقیه

زندان مرکزی ارومیه : شیوع کرونا در میان زندانیان و بی عملی مسئولین

شیوع کرونا در زندان مرکزی ارومیه ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته است. 

شیوع ویروس کرونا در بین زندانیان زندان مرکزی ارومیه به حدی است که برخی از کارکنان زندان از رفتن به محل کار می ترسند.
پزشکان، پرستاران و مددکاران بهداشت از روز شنبه در اعتراض به عدم تدابیر پیشگیرانه از ابتلاء به ویروس کرونا در این زندان، از زندان خارج شده اند و به سر کار خود نمی روند.
حدود سه نفر از کارمندان قبلا به ویروس کرونا مبتلاء شده بودند و در خانه قرنطینه شده اند.
در حال حاضر، فقط یک پرستار در بهداری زندان مرکزی ارومیه وجود دارد که حاضر نیست کسی را معاینه کند و زندانیان برای تشخیص ویروس کرونا آزمایش نمی شوند.
بنابر گزارشها، زندانیان پس از بازگشت از مرخصی بدون گذراندن دروه قرنطینه مستقیما در بین سایر زندانیان به بخش منتقل می شوند.

 ابتلای نیمی از زندانیان زندان دستگرد اصفهان به کرونا                                         

پس از تست کرونا روی زندانیان یک بند در زندان دستگرد اصفهان، از هر ۱۰۰ زندانی، تست ۶۰نفر مثبت بود و بیش از ۵۰درصد زندانیان یک بند این زندان به کرونا مبتلا شده‌اند.

بند۵ این زندان هم‌اکنون تخلیه و پلمپ شده است. پیش از این آمار این بند حدود ۱۵۰نفر بوده است. 

از سرنوشت این زندانیان اطلاعی در دست نیست ولی احتمال می‌رود که اکثر زندانیان این بند به کرونا مبتلا شده باشند. 

فوت یک زندانی و ابتلای شمار زیادی از زندانیان سقز به کرونا

در زندان مرکزی سقز تعداد زیادی از زندانیان به کرونا مبتلا شده‌اند.


روز شنبه ۲۴خرداد یک زندانی مبتلا به کرونا به نام سیدکمال حسینی ۳۴ساله جان باخت. وی اهل روستای ضامن آباد بود و جسدش در آیچی سقز دفن شد.
یک زندانی دیگر از اهالی بانه کردستان هم به کرونا مبتلا شده و دژخیمان خامنه‌ای، اجازه انتقال او به بیمارستان را نمی‌دهند.

درگذشت یک زندانی و شیوع کرونا موج دیگری از نگرانی و خشم و اعتراض را در میان زندانیان برانگیخته و دژخیمان از تکرار شورش و فرار از زندان سقز در بحبوحه شیوع کرونا در روز جمعه ۸فروردین ۱۳۹۹ سراسیمه شده‌اند.       

                      

۶۰۰ زندانی زندان مرکزی کرج با شرایط فجیع بهداشتی در معرض کرونا

نزدیک به ۶۰۰تن از زندانیان در زندان مرکزی کرج در وضعیت بسیار فجیع بهداشتی، در معرض ابتلاء به کرونا قرار دارند. این زندانیان در بند موسوم به «سوله» محبوس هستند که پیش از این به کارگاه زندان اختصاص داشت. هم‌اکنون این سوله به قرنطینه (محل زندانیان جدیدالورود و افرادی که از مرخصی بازمی گردند) تبدیل شده است.
یک منبع موثق درباره وضعیت اسفناک بهداشتی این زندان گفت: «سیستم آب و فاضلاب این محل ظرفیت این تعداد جمعیت را ندارد. همه سرویسهای بهداشتی گرفته و توسط پمپ تخلیه می‌شود. بوی نامطبوع ۲۴ ساعته فضای غیرقابل تحملی را برای زندانیان به‌وجود آورده است.

گزارش سهیل عربی از وضعیت اسفناک بندهای زندان تهران بزرگ

زندانی سیاسی سهیل عربی در گزارش که  روز جمعه ۲۶اردیبهشت در شبکه اجتماعی  منتشرکرده  است،
ضعیت اسفناک بندهای زندان تهران بزرگ را گردآوری کرده از جمله از مناسبات فاسد و چپاولگرانه و تبعیض آمیز عوامل و مأموران این زندان پرده برمی دارد.این گزارش در چند قسمت تهیه شده که متن حاضر، دو قسمت اول و دوم را شامل می‌شود.

نگرانی از وضعیت زندانی سیاسی علی مجدم و محرومیت از تماس و ملاقات

زندانی سیاسی علی مجدم از زندانیان زندان شیبان اهواز، همچنان در اعتصاب غذا بسر می‌برد و بدلیل محرومیت تماس و ملاقات، خانواده اش در نگرانی از وضعیت او هستند.

اومحروم از ملاقات و تماس تلفنی می باشد. این زندانی سیاسی همراه با تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی از تاریخ 

۴ اردیبهشت ماه ۹۹، دست به اعتصاب غذا زده است


اعتصاب غذای زندانیان در بند قرنطینه زندان مرکزی زاهدان  


زندانیان بند قرنطینه ۱ و ۲زندان مرکزی زاهدان سه‌شنبه ۲۳اردیبهشت در اعتراض به شرایط غیرانسانی 

و شکنجه زندانیان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند.

پس از ۳روز اعتصاب غذای زندانیان، علیزاده رئیس جنایتکار بازرسی زندان همراه با کوچی معاونش و هم‌چنین مالکی رئیس جنایتکار بند قرنطینه از شکنجه‌گران شناحته شده زندان زاهدان، ۲ زندانی به نامهای بهزاد پاکزاد و یاسر پاکزاد را از بقیه جدا کردند و در مقابل چشمان سایر زندانیان به ستون بستند و شروع به ضرب و جرح شدید آنها کردند که منجر به خون‌ریزی از
 نقاط مختلف بدن آنها گردید.

شکنجه‌گران زندان سپس تهدید کردند: اگر بخواهید به اعتصاب غذا ادامه دهید همه شما دچار چنین سرنوشتی خواهید شد.      

شورش زندانیان زندان مرکزی ارومیه ، در اعتراض بە شیوع گستردە ویروس کرونا بوده و بند امن این زندان را بە آتش کشیدند
غروب روز دوشنبە ٢٢ اردیبهشت ٩٩ ، زندانیان محبوس در بند های امن، حمایت و تلاش در اعتراض بە شیوع گستردە ویروس کرونا در زندان و کم کاری مسئولین زندان دست بە شورش زدەاند.
بە گفتە یک منبع مطلع از داخل زندان ارومیە، زندانیان بند امن زندان ، این بند را بە آتش کشیدە و تمامی پتوها را آتش زدەاند.
این منبع در ادامە اعلام کرد کە علیرغم شیوع ویروس کرونا ١٨٠ نفر در بند امن نگهداری می شوند این در حالی است کە ظرفیت این بند ٥٠ نفر می باشد و در بند تلاش هم کە ظرفیت آن ٢٠ زندانی می باشد ٩٠ نفر نگهداری می شوند.

درود سخنگوی مجاهدین به زندانیان شورشی 

سخنگوی مجاهدین: درود و دست مریزاد به زندانیان ارومیه. بهداشت و درمان و مصونیت در برابر کرونا حق مسلم زندانیان است. این حق را باید از حلقوم آخوندها و قضاییه جلادان بیرون کشید.

سخنگوی مجاهدین به زندانیان در زندانهای رژیم ضدبشری: شورش، آزادی، شورش، آزادی. 

زندان مرکزی ارومیه - خودداری رژیم از اعزام بیماران کرونایی به بیمارستان

روز پنجشنبه ۱۸اردیبهشت ۹۹، یک زندانی به‌نام فریدون در حیاط زندان مرکزی ارومیه بر اثر ابتلا به کرونا بیهوش شد و به زمین افتاد. در حالی که این زندانی ساعتها روی زمین افتاده و توان نفس کشیدن نداشت دژخیمان خامنه‌ای از انتقال وی به بیمارستان خودداری می‌کردند. سرانجام پس از ساعتها اعتراض زندانیان، رژیم مجبور به اعزام این زندانی به بیمارستان شد.
سه زندانی دیگر نیز در بندهای دو و سه زندان ارومیه از روز۱۵اردیبهشت حالشان وخیم شده اما به‌رغم مراجعات مکرر سایر زندانیان دژخیمان خامنه‌ای حاضر به اعزام آنها به بیمارستان نیستند.
هم اکنون وضعیت بهداشتی زندان مرکزی ارومیه وخیم است و سایر زندانیان در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند.



بیش از ۵۰زن زندانی در زندان سپیدار اهواز به کرونا مبتلا می شوند

بر اساس گزارشات این زنان پس از ابتلا به بیماری کرونا و داشتن علائم تب و لرز، به قرنطینه این زندان منتقل شده اند. زندانیان باقیمانده در بندها نیز علائم مشابه سرماخوردگی دارند.در این شرایط پزشک زندان نیز بیمار است و کسی برای مداوای این ۵۰زن زندانی وجود ندارد. زندانیان دسترسی به دارو ندارند. با وجود اینکه خانواده ها دارو تهیه کرده اند، اما داروهای مورد نیاز زندانیان از آنها تحویل گرفته نمی شود.مقامات زندان پاسخگوی خانواده ها برای اطلاع از وضعیت فرزندانشان و بطور خاص تحویل گیری دارو نیستند.بندی که این زنان مبتلا به کرونا در آن به اصطلاح قرنطینه هستند، فقط با چند میله از بند زندانیان دیگر جدا شده است.هواخوری زنان مبتلا با سایر زندانیان مشترک است و فقط زمان هواخوری بیماران با دیگران تفاوت دارد.





وضعیت در زندان سپیدار اهواز از آغاز شیوع پاندمی کرونا بسیار بحرانی بوده و زندانیان در فروردین ماه ۹۹ بدلیل همین وضعیت اقدام به شورش در زندان کردند. این شورش با سرکوب شدید مواجه شد و تعدادی از زندانیان کشته شدند.

در زندان قرچک ورامین نیز شرایط بسیار وخیم است و حدود ۲۰زن دیگر به قرنطینه زندان منتقل شده و در شرایط اسفباری به سر می برند.

یک زن زندانی آزاد شده نیز روز شنبه ۱۳اردیبهشت نوشته بود حداقل ۱۰۰نفر از زنان در زندان قرچک ورامین به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بر اساس این گزارش این زنان در «باشگاه زندان» در قرنطینه قرار گرفته اند.

گزارش بنیاد عبدالرحمان برومند از وضعیت ۱۳ زندان

بنیاد عبدالرحمان برومند: تلاش حکومت برای حفاظت از زندانیان کافی نیست


بنیاد عبدالرحمن برومند، در رابطه با وضعیت ۱۳ زندان‌ ایران در دوران بحران کرونا  روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه با انتشار گزارشی به وضعیت زندان ها وشیوه کم‌کاری مسئولان زندان های ایران در زمان گسترش ویروس کرونا پرداخته است.
در این گزارش گفته شده که اقدامات قوه قضائیه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها کافی نبوده و مشکل تراکم جمعیت بیش از حد در زندان‌های ایران هنوز حل نشده است.
بنیاد برومند در خصوص چند زندان اطلاعاتی گردآوری کرده که حاکی از آن است که این تدابیرِ پیشگیرانه برای ویروس کووید۱۹ کافی نبوده و به صورت یکدست و دقیق نیز در همه زندان‌ها به اجرا گذاشته نشده است.
میزان ابتلا به ویروس کرونا در داخل زندان‌ها مشخص نیست و مقامات ایران تمایلی به شفافیت‌سازی در این خصوص ندارند. پرداختن به مسئله وضعیت زندان‌ها، امری است که مستلزم اصلاحات ساختاری اساسی و زمان‌بر است، اما در کوتاه مدت، مبارزه با این پاندمی، مستلزم اراده سیاسی جدی و شفافیت است
لینک متن گزارش


بیانیه سازمان عفوبین اللمل در مورد وضعیت زندانیان شیبان اهواز

زندانیان شکنجه شده به رسیدگی پزشکی نیاز دارند


درقسمتی از بیانیه امده است:
تعداد زیادی از زندانیان عرب اهوازی در بند ۵ زندان شیبان، در استان خوزستان، به مراقبت‌های پزشکی نیاز دارند. این زندانیان، در پی اعتراض به کوتاهی مسئولان برای رسیدگی به نگرانی‌ها در مورد شیوع ویروس کرونا، با مداخله‌ی خشونت‌بار نیروهای امنیتی مورد ضرب‌وجرح و اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته و مصدوم شده‌اند.
🔺 از جمله زندانیانی که نیازمند مراقبت‌های پزشکی هستند محمدعلی عموری، از فعالان حقوق اقلیت‌ها است که گفته می‌شود از ناحیه سر و سینه دچار آسیب شده و عبدالرضا عبیداوی که بر اثر ضرب‌وجرح به ناراحتی‌های گوارشی مبتلا شده و بینایی یک چشم خود را به دلیل اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای از دست داده است.
🔺 همچنین گفته می‌شود عبدالزهرا (زهیر) هلیچی، عبدالامام زایری، سجاد دیلمی، علی کعب عمیر، جابر آلبوشوکه و برادرش مختار آلبوشوکه به جراحت‌های عفونی مبتلا شده‌اند.
🔺 از تاریخ ۱۲ فروردین، مسئولان زندان و مأموران اطلاعاتی ملاقات با خانواده‌ها را در زندان شیبان به حال تعلیق در آورده‌اند و فقط اجازه می‌دهند که زندانیان روزانه یک دقیقه با خانواده‌هایشان تماس تلفنی برقرار کنند. با توجه به گفته‌های بستگان زندانیان، مسئولان زندان و مأموران اطلاعاتی همچنین ده‌ها زندانی را برای مدتی قهراً ناپدید کرده و مورد شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها قرار داده‌اند.
🔺 مأموران و مسئولان سه زندانی به نام‌های حسین سیلاوی، علی خسرجی و ناصر خفاجی را از ۱۲ فروردین به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند و سرنوشت و محل نگه‌داری آنان را همچنان از خانواده‌هایشان مخفی می‌کنند. دست کم هفت زندانی دیگر، به نام‌های جابر آلبوشوکه، مختار آلبوشوکه، علی مجدم، معین خنفری، جمیل حیدری، جاسم حیدری و عبدالرزاق عبیداوی، که از ۱۲ فروردین در وضعیت ناپدیدشدگی قهری به سر می‌بردند، در تاریخ ۲۵ فروردین به زندان شیبان بازگردانده شده‌اند و از آن زمان مشترکاً در سلول انفرادی نگه‌داری می‌شوند و از تماس تلفنی منظم با خانواده‌هایشان محروم شده‌اند.
🔺 بستگان این زندانیان با خبر شده‌اند که این افراد از چهار اردیبهشت به اعتصاب غذا دست زده‌اند. سایر زندانیانی که در بند ۵ زندان شیبان به سر می‌برند به خانواده‌های‌شان گفته‌اند که اکثر زندانیان این بند مجروح هستند و به دلیل برپایی اعتراضات در زندان با اتهامات کیفری جدید مواجه شده‌اند.

بیانیه‌ی عفو بین‌الملل در رابطه با کشتار زندانیان در جریان اعتراض به شیوع کرونا

سازمان عفو بین الملل در خصوص کشتار زندانیان به دلیل اعتراض به شیوع ویروس کرونا با انتشار بیانیه‌ای هشدار داده و از مقامات حکومتی مجددا خواستار آزادی کلیه زندانیان عقیدتی شد.
در بخش پایانی این بیانیه عفو بین‌الملل از مقام‌ها و مسئولان ایران خواسته است تا همه کسانی را که صرفاً به دلیل بهره‌برداری مسالمت‌آمیز از حقوق‌شان به زندان افتاده‌اند بی‌درنگ و بدون قیدوشرط آزاد کنند.



بیانیه‌ی مادران پارک لاله در خصوص شیوع گسترده ویروس کرونا در زندان‌های ایران


ا مادران پارک لاله ایران از مردم شریف و آزاده ایران و از سازمان بهداشت جهانی و از تمامی نهادها و سازمان های ایرانی و بین‌المللی میخواهیم به هر شکل که میتوانند به حکومت ایران فشار بیاورند تا زندانیان عادی با احکام سبک و «تمام زندانیان سیاسی» که برای زندگی بهتر مردم در زندان ها گرفتار این جانیان شده اند، از زندان ها آزاد شوند. بی تردید مسئولیت مستقیم حفظ سلامتی و جان زندانیان سیاسی و عادی، خانواد هها، احضار شدگان به دادگاه ها و بازداشت شدگان جدید و پرسنل مربوطه به عهده ی دولت و قوه ی قضاییه ایران است.
ما مادران پارک لاله خواستار آزادی هر چه سریعتر تمامی زندانیان سیاسی و زندانیان عادی کم خطر هستیم. هم چنین ما میخواهیم تمامی احضارها، بازداشت ها و احکام زندانیان سیاسی بدون قید و شرط لغو و احکام زندانیان عادی به حالت تعلیق در آید. پیش از آنکه دیر شود و شاهد وقوع فجایعی بیشتر در درون و بیرون زندان های ایران و دادگاه ها و ادارات وابسته به قوه قضاییه و سازمان زندان ها باشیم، باید هر چه سریعتر راهی اساسی برای آزادی زندانیان در زندان های ایران بیابیم.

بحران کرونا و تبعید سه زندانی سیاسی زن به زندان قرچک ورامین و ابتلای یکی از آنها به ویروس کرونا در زندان

سه زن زندانی سیاسی، زهرا صفایی، پرستو معینی و فروغ تقی پور در آخرین هفته فروردین ۹۹ از زندان اوین به زندان قرچک تبعید شدند؛ با وجود  بحران کرونا تراکم در زندان ها زندانیان را در معرض تهدید جدی قرار می دهد.
زهرا صفایی به همراه دخترش، پرستو معینی و فروع تقی پور شهروندان بازداشت شده کماکان به‌صورت بلاتکلیف در زندان قرچک ورامین بسر می‌برند
فروغ تقی پور در زندان به ویروس کرونا مبتلا شده و از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی نیز محروم است؛ همچنین پرستو معینی در شرایط نامساعد سلامتی بسر می‌برد.

اتهام این شهروندان “همکاری با یکی از سازمان‌های مخالف نظام” عنوان شده است


گزارشی از زندان سقز: زندانیان سیاسی را شکنجه می‌کنند  

روز چهارشنبه ۱۰اردیبهشت هموطنی از سقز گفت: «با یک زندانی عادی که از شروع کرونا در مرخصی است سؤالاتی پرسیدم که اینطوری می‌گفت:
در زندان سقز، سیاسیها را در بندهای جدا نگه می‌دارند. زندانیهای سیاسی را قبل از دادگاهی و یک جای دیگر خارج از زندان (‌احتمالاً در اطلاعات) شکنجه می‌کنند. بعد که حکم دادند دیگه کاری با آنها ندارند.
برای شکنجه زندانیان سیاسی از عادیها استفاده نـمی‌شود. شاید در قزل‌حصار و اوین اینکار بشود ولی اینجا اینطوری نیست. ولی وضع غذای زندان افتضاح است. مواد مخدر توسط خود رژیم وارد بندها می‌شود و اجازه‌ٔ پخش مواد توی زندان را می‌دهد.
... توی زندان مواد خیلی زیاده و به‌راحتی از بیرون زندان وارد زندان میشه بدون این‌که کسی کاری داشته باشد...... خودشون(‌رژیم) آگاهانه می‌خواهند مواد داخل زندان بین زندانیان پخش بشود.

اعدام جنایتکارانه شایان سعید‌پور زندانی شورشی در زندان سقز


شیوع کرونا در فشافویه

شیوع کرونا در فشافویه، زندان تهران بزرگ گسترش یافته است. با وجودی که تاکنون ۸زندانی در این زندان بر اثر کرونا جان‌ باخته‌اند، اما مبتلایان به‌حال خود رها شده و هیچ قرنطینه‌یی وجود ندارد.
وضعیت بهداشتی در بندها و سلول‌های زندان اسفبار است. ضدعفونی بندها که قبلاً با محلول آب و وایتکس صورت می‌گرفت متوقف شده و دژخیمان خامنه‌ای هیچ مواد شوینده‌یی در اختیار زندانیان قرار نمی‌دهند. هر زندانی که روزانه به دادگاه اعزام می‌شود، بدون قرنطینه مجدداً وارد زندان و بند می‌شود.


بیانیه جمعی از خانواده‌های جان‌باختگان سال‌های گذشته
در بیانیه خانواده ها خواستار اقدام عملی از سوی نهادهای بین‌المللی حقوق بشری، برای نجات جان زندانیان شدند


 در بخشی از بیانیه امده است

 در ایران کسانی هستند که درد وسیعتری دارند. زندانیانی که به شکل انبوه در فضای محدود و در بسته‌ی زندان زندگی می‌کنند، از حمایت‌های پزشکی، مواد بهداشتی، تغذیه سالم و هوای تازه محرومند.

همچنین خانواده‌های‌شان علاوه بر مشکلات اقتصادی و بهداشتی باید نگران عضوی از خانواده باشند که در زندان به سر می‌برد.

در حال حاضر منابع معتبر پزشکی نسبت به موج دوم ابتلا به کرونا در ایران هشدار داده‌اند. این بدان معناست که هم زندانی و هم زندانبان در معرض خطر ابتلا به بیماری مرگ‌بار قرار دارند.


ما امضا کنندگان این نامه، به عنوان کسانی که تجربه تلخ از دست دادن پاره‌ی تن‌مان را از سر گذرانده ‌یم، اعلام می‌داریم نسبت به شرایط نگهداری و سرنوشت کلیه زندانیان بسیار نگرانیم.
از سازمان عفو بین‌الملل و سایر نهادهای حقوق بشری می‌خواهیم که برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی، عقیدتی، امنیتی، محیط زیستی و عادی غیر خطرناک دست به اقدام‌های عملی بزنند. (بدیهی‌ست که حتی زندانیان خطرناک حقوقی انسانی دارند که می‌بایست رعایت شود.)
اعطای مرخصی با پیش بینی تمهیدات لازم، می‌تواند زندگی بسیاری از زندانیان را نجات دهد.
مبادا که باز هم بر اثر بی‌توجهی مقامات به سرنوشت این گروه پرجمعیت، شاهد از دست رفتن تعداد بیشتری از شهروندان باشیم.

 لینک متن کامل بیانیه



گروهی از کارشناسان ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای از مقامات ایرانی خواستند که زندانیان عقیدتی و زندانیان دو تابعیتی را با توجه به خطر جدی ابتلا به ویروس کرونا آزاد کنند.

در این بیانیه آمده است که ایران به شدت از شیوع بیماری کووید 19 آسیب دیده است و مقامات وزارت بهداشت گزارش کرده‌اند که هر ۱۰ دقیقه یک نفر به خاطر این بیماری جان خود را از دست می‌دهد.

کارشناسان سازمان ملل ضمن استقبال از خبر آزادی موقت ۱۰۰ هزار زندانی توسط قوه قضاییه، ابراز نگرانی کرده‌اند که اکثر زندانیان عقیدتی، مدافعان حقوق بشر و زندانیان دوتابعیتی همچنان در زندان به سر می‌برند و هشدار داده‌اند که برخی از این زندانیان به دلیل سن یا سابقه بیماری بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

کارشناسان سازمان ملل در ادامه بیانیه از نسرین ستوده، نرگس محمدی و آرش صادقی، سه مدافع حقوق بشر زندانی و از چند زندانی دوتابعیتی از جمله احمدرضا جلالی (ایرانی-سوئدی) ، مراد طاهباز (ایرانی-انگلیسی-آمریکایی)، کامران قادری(ایرانی-اتریشی) و مسعود مصاحب (ایرانی-اتریشی) نام آورده‌اند. هر هفت نفر درخواست مرخصی کرده‌اند اما مقامات یا به آن‌ها پاسخی نداده‌اند و یا درخواست آن‌ها را رد کرده‌اند.


گزارشی از آخرین وضعیت بحران ویروس کرونا در زندان‌های کشور

ابتلای زندانیان زندان زاهدان به ویروس کرونا و بی‌عملی مسئولان

ویروس کرونا به سرعت در حال شیوع در زندان های مختلف در ایران است

شیوع نگران کننده این بیماری مرگبار در حالی است که زندانیان در زندان‌های سراسر کشور از حداقل امکانات بهداشتی لازم برای تشخیص و یا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا محروم هستند. با وجود دو بخشنامه اخیر رئیس قوه قضاییه جهت اعطای مرخصی به زندانیان با محکومیت کمتر از ۵ سال و ادعای سخنگوی این قوه مبنی بر اعزام به مرخصی ۵۴ هزار زندانی، مسئولان از اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی واجد شرایط خودداری می کنند، در آخرین موارد، مقامات مسئول با اعزام گلرخ ایرایی و تعداد پرشماری از زندانیان سیاسی زندان ارومیه موافقت نکرده اند.
شمار زندانیان مشکوک و تایید شده مبتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا در زندانهای مختلف کشور به شدت رو به افزایش است

گوشه ای از فاجعه در زندان زنان قرچک

شاهدان عینی از نگهداری دستکم ۲۰ زندانی زن مبتلا به کرونا در میان ۲۰۰۰ زندانی دیگر و کمبود شدید مواد بهداشتی سخن میگویند، اما مقام حکومتی می گوید:‌ ‌«اجازه گفتن تعداد مبتلایان را ندارد.»

در پی شیوع ویروس کرونا وضعیت بهداشتی زندان زنان قرچک به شدت وخیم می باشد تا جایی که به رسانه های حکومتی نیز راه باز کرده است. خبرگزاری حکومتی خبرآنلاین روز ۲۷فروردین ۹۹  طی گزارشی از وضعیت وخیم زندانیان قرچک و ابتلای ۲۰تن از زندانیان به کرونا خبر داد که در میان سایر زندانیان نگهداری می شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر